"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. május 18., vasárnap

EPRES SZENDVICS






Eper... Megunhatatlan... Finom : salátában, süteményben, tortában, levesben, sőt!, szendvicsen is... A tavasz első gyümölcse, mely édes, piros, zamatos és érzéki... Állítólag a pezsgő hozza ki igazán a zamatát. / még nem próbáltam../ Egy gond azért mégis akad vele: sajnos nem terem egész évben... Pedig csuda jó dolog lenne! Alig várom, hogy elmenjek a legközelebbi eperföldre, hogy a kosaramat jól megszedjem vele. Az én Jancsim biztosra megy : porcukorral a zsebében kísér engem el, epret szedni.....


Hozzávalók 4 személyre: 8 szelet kalács, 30 dkg eper, 25 dkg tehéntúró, méz, porcukor.


Az epret megmossuk, lecsepegtetjük majd felvágjuk. A túrót kikeverjük ízlés szerint porcukorral és egy csipet sóval. A kalácsszeleteket megpirítjuk. A pirult kalácsra ráhalmozzuk az édes túrót, rátesszük az epret, majd pár csepp mézzel megfényezzük a szendvicsek tetejét. Citromfűvel díszítve máris fogyasztjuk.









3 megjegyzés:

  1. Milyen egyszerű, mégis milyen finom ez a kalácsos szendvics! :) Jó ötlet! :)

    VálaszTörlés
  2. Fordítva, az eper hozza ki a pezsgő ízét ;-))

    VálaszTörlés
  3. Már a fb-on is megcsodáltam valamelyik nap... Most már csak megnéztem közelebbről is. :)

    VálaszTörlés