"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. május 13., kedd

DIÓS - CSOKIHABOS PITE














Az egyik legegyszerűbb és legfinomabb diós sütemény ez, amit valaha készítettem. Nem mellesleg jó ok a megsütésére, ha van négy felesleges tojásfehérjénk a hűtőben... Miért is nem találtam rá hamarabb?! Nem kell keleszteni, dagasztani, kiszúrni és formázni, csak egyszerűen belenyomkodni a tepsibe a tésztáját és rákanalazni a töltelékét... Ennyi! Hát nem szuper recept? És ha tudnátok milyen finom....


Hozzávalók a tésztához: 20 dkg liszt, 15 dkg vaj, 10 dkg cukor, 3 tojás sárgája, 1 csipet só, 1 kávéskanál sütőpor. Töltelék: 20 dkg dió, 10 dkg keserű csokoládé, 3 evőkanál keserű kakaópor, 8 dkg cukor, 4 db. tojásfehérje, 1 csipet só.


A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, az sem baj, ha nem túl sima a tészta, majd egy sütőpapírral bélelt, kb. 20 x 30 cm-es tepsibe egyenletesen belenyomkodjuk. A diót, a kockára tördelt csokoládét, a kakaóport és a sót egy késes aprítóba tesszük és megdaráljuk vele a hozzávalókat. A tojásfehérjéket a cukorral nagyon kemény habbá felverjük, majd a diós keveréket lazán beleforgatjuk. A kész tölteléket a tepsiben lévő tésztára kanalazzuk, egyenletesre eldolgozzuk, majd betesszük az előmelegített, 180 C-os sütőbe sülni. Kb. 20-25 perc után tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e rendesen. Ha megsült, langyosra hűtjük, majd felkockázva tálaljuk.







8 megjegyzés:

  1. Valamikor nagyon régen készítettem már hasonlót, de csak kakaóporral, csokit nem tettem bele, viszont nagyon jó ötlet ez a csoki. Valóban nagyon egyszerű és finom, én egyébként is szeretem az ilyen omlós tésztán alapuló finomságokat.

    VálaszTörlés
  2. Ez a muszáj kipróbálnom kategória. Remélem hamarosan...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! :)
    Én is készítettem már hasonlót, csak csoki nélkül és nagyon szerettük. Következőkor majd csokit is teszek bele. Köszi az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  4. Tojas sarga nem kell a tesztaba?

    VálaszTörlés
  5. Krisz, ez isteni!
    Reggel ötkor kinéztem, hétre kész is volt! Kösza receptet!

    VálaszTörlés
  6. Könnyü mint a pehely a finom csokis pitéd...és koleszter mentes, méghozzá!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, és számomra még vonzóbbá teszi a csoki a habban! :)

    VálaszTörlés