"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. március 15., péntek

ÁFONYÁS-NARANCSOS TEAKENYÉR















Már megint kaptam egy receptet a Főorvos asszonytól, Évikétől. Ha jön rendelni, munka után mindig akad pár perc a "főzésre és sütésre" is... Így történt ez most is. Mikor megérkezett, máris előhúzott a táskájából egy fóliába bugyolált kis csomagot, és nagy lelkesedéssel átadta nekünk, legújabb sütésének eredményét. Egy nagyon finom teasütemény volt, telis-tele aszalt gyümölcsökkel és mazsolával. Érdekes, a mazsolát csak ilyen formában szeretem, különben képes vagyok kipiszkálni minden honnan. Épp ezért az enyémben aszalt áfonya volt a tetemes mennyiség a mazsola helyett... Szóval ez a süti rendkívül finom volt, azon nyomban bedörgöltük a kolléganőmmel, közben nagyokat hümmögtünk, hogy ez tényleg szenzációs alkotás lett. Lelkére kötöttük Évikének, hogy ha legközelebb jön rendelni, feltétlen hozza magával a receptjét is. Így is történt, a következő találkozásunkkor lobogtatva hozta a fénymásolt oldalt. Egy újságból való volt, de ez nem derült ki a sötét papírlapból, melyik is volt az.... Szuper finom kevert sütemény, állítom a legfinomabb, amit idáig kóstoltam. Hasonló mint egy püspökkenyér. Karácsonykor csokoládémázzal, Húsvétkor citrommázzal, a köztes időben pedig sima porcukorszórással készítsük... Ajánlom kipróbálásra!



Hozzávalók: 15 + 2 dkg vaj, 25 dkg liszt, 1 csapott mokkáskanál sütőpor, 12,5 dkg cukor, 2 tojás, 10 dkg aszalt áfonya, 10 dkg kandírozott narancs, citrom héj és sárgabarack vegyesen, 0,3 dl konyak vagy rum, 1 narancs reszelt héja, 1 dl 100 %-os narancslé, csipet só.



A lisztet tálba szórjuk, hozzáadjuk a sót, a sütőport, a cukrot. Elkeverjük. A vajat meglangyosítjuk, de ne legyen forró csak kissé olvadjon meg, és ezt is hozzáadjuk a lisztes keverékhez a tojással, a likőrrel, és a narancslével együtt. Kikeverjük a masszát. A végén hozzákeverjük az aszalt gyümölcsöket és a narancs lereszelt héját is. Ismét keverünk rajta egyet, hogy a gyümölcsök elvegyüljenek benne. Egy kb. 1,2 literes bordás gyümölcskenyér formát vastagon kivajazunk, majd liszttel meghintünk és bele töltjük az elkészült tésztát. Előmelegített sütőben, 160-170 C-on, kb. 40 perc alatt tűpróbáig sütjük a teakenyeret. Ha esetleg pirulna a teteje, akkor fóliával letakarjuk, úgy sütjük tovább. Mikor megsült, a formában hagyjuk kihűlni, majd késsel meglazítva az oldalait, tálra borítjuk. Porcukorral meghintve tálaljuk.











Illéskrisz Konyhája




17 megjegyzés:

  1. S ebben a márciusi hidegben én langyosan enném:) Csodaszép, s az a tányér:) Azt hiszem már többször megdicsértem nálad:)

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikusan néz ki! Ezt muszáj lesz kipróbálni!

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép és nagyon finom lehet!!

    VálaszTörlés
  4. Csodálatosan szép és biztosan nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Már a Fb-on is megcsodáltam, ínycsiklandozó! És nagyon tetszik az új fejléced (bár nem tudom mennyire új, esetleg én voltam figyelmetlenebb), fantasztikusak a fotók rajta! :)

    VálaszTörlés
  6. Lenyűgöző a látványa. Az egyik szeletkét szívesen lekaptam volna a tányérról. Az illatát sajnos ide nem érezni, de nekem olyan tavasz illatú.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lehet ez a sütemény, magáért beszél a kép! Gyönyörűen megkomponáltad, de hát melyiket nem? :) A tányérod valóban szép...ja kérdezted, az én szívecskés rózsaszín tányéromat, régiségek piacán vettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam, hogy valami régiség lehet, csodás! Alig várom, hogy jobb idő legyen, hogy ki tudjunk menni mi is a régiségpiacra...

      Törlés
  8. Mikor megláttam a facebookon ezt a képet a sütiről, hát hogy is mondjam, egyből arra gondoltam, hogy ezt mindneképpen ki kell próbálnom, annyira nagyon ízléses, gusztusos volt a fotó róla...:) Szuper!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta! Igen finom lehet benne a sok finomságokkal!

    VálaszTörlés
  10. Istenien néz ki, és ismét gyönyörűek a fotók! :) Meghívnálak egy kis húsvéti játékra, nézz be hozzám légyszíves! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy gondoltál rám, szívesen posztolok a Húsvéti ajánlóra! :o)

      Törlés
  11. Szeretem az ilyen egyszerű, kevert jellegű sütiket! Olyan szépek a fotóid, most külön kellemes a szememnek ez a szép narancsos szín... :)

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm Mindenkinek a kedves hozzászólást! :o) Nagyon finom volt...

    VálaszTörlés
  13. Kriszti!
    Ma meg sütöttem, isteni finom lett, seperc alatt elfogyott.
    A fotók gyönyörűségesek.
    Nagyon tetszik az új ruhád.

    VálaszTörlés
  14. Kedves Kriszti, szeretnélek meghivni az eredeti meghivóval amit Éva adott tovább, és én meg Katalintol kaptam. Nézz át a blogomban, és megláthatod a meghivót, a Husvéti menü ajánlatra. Tudom hogy sok szép és finomságok vannak nálad amit választhatsz az ajánlathoz. Annyi az egész, hogy megemliteni, és linkelni akitöl kaptad, és ugyszintén az eredeti blogost is...tovább adni 2 blogosnak a meghivót, és azokat is be linkelni! Remélem el fogadod a meghivót%

    Gyönyörü a tea süteményed a sok gyümölcsel, én is szoktam ilyen hasonlót Karácsonykor sütni, de egész évben megfelelő, A szinek csak kápráznak a sok gyümölcstöl. Guszta, és nagyon finom!

    VálaszTörlés
  15. Istenien néz ki:)) Csilla blogjában láttam először, de utána ide jöttem megnézni, csodálatos. Megnézem, hogy minden hozzávalóval rendelkezem-e, és megsütöm.:)) A fotókon a színek szívet melengetőek!!!!!! :-)

    VálaszTörlés