"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. március 21., csütörtök

HÁZI TÚRÓS KIFLI














Régebben nagy rajongója és résztvevője voltam a Nők Lapja Cafe, sütis-topikjának, ez a sütemény is onnan származik. Nagy karriert futott be akkoriban, aki élt és mozgott biztos megsütötte egyszer. Én, Lardy receptjeként mentettem el, gondolom ő a titkos befutó vele... Jobbról-balról dicshimnuszokat zengtek felőle, de meg kell mondjam, nem véletlenül, mert tényleg nagyon finom sütemény és bonyolultnak sem mondható... Az eredeti recept a túrós változat, de lekvárral, dióval, mákkal, ne adj' Isten kókusszal is remekül működik. Minél többet áll, annál porhanyósabb lesz, már ha áll és nem fogy el, ugyebár...


Hozzávalók a tésztához: 60 dkg liszt, 20 dkg zsiradék /vaj, zsír /, 1 tojás, 4 dkg cukor, 1 csipet só, 4 dkg élesztő, 1 dl langyos tej. Lekenéshez: 1 tojás.


A hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrunk, majd letakarjuk és addig amíg a tölteléket elkészítjük, a hűtőbe tesszük pihenni.

Töltelék: 25-30 dkg túró, 12 dkg cukor, 1 dl tejföl, 1 citrom reszelt héja, 3 dkg búzadara, 1 csipet só, 5 dkg mazsola /elhagyható/.


A töltelék hozzávalóit alaposan kikeverjük.
A tésztát 8 cipóra osztjuk, majd kerek lapokká nyújtjuk, és egyenként 8 cikkre vágjuk. Minden cikkre teszünk a töltelékből, feltekerjük, felvert tojással megkenjük. 180 C-on, szép pirosra sütjük őket.
Még melegen megszórjuk a kifliket (vaníliás) porcukorral.
/Ebből a mennyiségből 64 apró kifli lesz./












Illéskrisz Konyhája



10 megjegyzés:

  1. Meseszépek ezek a kiflik! Nagyon finom lehet, késztetést érzek hogy kipróbáljam legfeljebb csak fele mennyiségből de biztos hogy elkészítem . Tudod csak azért hogy érezzem az ízét!:-))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek, nagyon finom lehet! :) Azért házi szilvalekvárral töltve is megkóstolnám, biztosan mennyei! :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek lettek:) Túrós minden mennyiségben és bármilyen formában jöhet hozzánk, imádjuk. A tojásaid is csodásak, ti már nagyon készültök, nekem nem jön az ihlet, talán a kinti máteres hó miatt:)

    VálaszTörlés
  4. Szinte érzem az illatát! De beleharapnék!!

    VálaszTörlés
  5. Éltem, mozogtam, sütöttem ilyet. :)
    Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  6. Már az éjjel megcsodáltam, csak kommentelni nem volt erőm. Csodaszépek, akárcsak ez az új fejléc. És biztosan nagyon finomak is voltak - mert gondolom már mind elfogyott :)!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon étvágygerjesztőek! Igazán el tudom képzelni ezt a finomságot a húsvéti asztalon! És nem is bonyolult elkészíteni! :-)) Nagyon szépek a fotók ismét, ahogy megszoktuk! :-))

    VálaszTörlés
  8. Csudaklassz kis kiflik, kedvem lenne most rögtön beleharapni. Tényleg nagyon egyszerű recept, talán még én is megbirkózom vele.(igaz közeleg a jó idő, és inkább diétáznom kéne nem pedig kiflit majszolni:)))

    VálaszTörlés
  9. Képzeld, nekem is le van mentve nagyon régóta ez a recept, de bevallom, még soha nem készítettem el. Most, hogy ilyen jókat írtál róla Te is, csak elkészítem hamarosan. :o)

    Most már tényleg nagyon jó barátságban vagytok a fényképezőgépeddel, mert annyira szépek a képeid!!!

    VálaszTörlés