"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. május 26., hétfő

PITE CSIRKEMÁJJAL

















Uzsonna idő... A legjobb erre, egy frissen kisült csirkemájas pite. Egy pohár tejjel a legjobb falat. Nekem nagy kedvencem a csirkemáj, szinte minden formában szeretem. Levesbe galuskának, ropogósan a panír alatt, pástétomként kenyéren végezve, vagy éppen szalonnába tekerve a grill rácson... Szóval jöhet bármikor. Most vajas, pitetésztában végezte kakukkfűvel és újhagymával...


Hozzávalók 18-20 darab kisebb pitéhez: 1 1/2 csésze liszt, 12,5 dkg hideg vaj / nem margarin! /, 1 mokkáskanál só, 1/4 csésze jéghideg víz. Töltelék: 20 dkg friss csirkemáj, 1 közepes fej vöröshagyma, 5 dkg füstölt szalonna, 2 tükörtojás, 1 szál dundi újhagyma, ízlés szerint, kakukkfű, mustár, só, őrölt fekete bors. Lekenéshez: 1 tojás sárgája, 1 evőkanál szezámmag.


A lisztet és a hideg vajkockákat késes aprítóba tesszük és addig keverjük vele, míg "vizes homok" állagú nem lesz.





Utána hozzáadjuk a sót és a hideg vizet, majd gyors mozdulatokkal összegyúrjuk tésztává.





Fóliába csomagoljuk és betesszük a mélyhűtőbe dermedni. Mire elkészítjük a tölteléket, a tészta is kellőképpen ki fagy majd.


A töltelékhez a szalonnát felkockázzuk a hagymát pedig szálasra megvágjuk. Egy serpenyőben összesütjük a szalonnát a hagymával, majd mikor már megpirult kissé, akkor hozzáadjuk a májat is. Fűszerezzük borssal és kakukkfűvel, majd tovább sütjük. Akkor sült meg a máj, ha a kést beleszúrva, már nem folyik ki belőle véres lé. Ha megsült a máj, akkor késes aprítóba tesszük a sült tojással és a megvágott újhagymával együtt és krémet keverünk belőle. A kész májpástétomot ízesítjük sóval, borssal és mustárral.






A lehűlt tésztát kivesszük a fagyasztóból és lisztezett lapon vékony lapot nyújtunk belőle. Pite szaggató formával kiszaggatjuk a köröket, majd a tészta korongokat megtöltjük a májas pástétommal.






A kész pitéket egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, tetejüket megkenjük a tojássárgájával, majd mindegyikre szórunk egy kevés szezámmagot. Előmelegített sütőben, 200 C-on pirosra, ropogósra sütjük a pitéket. Forrón tálaljuk.







6 megjegyzés:

  1. Hűha, ez nekem is kedvencem lenne az biztos szeretem én is a májat! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Finom bizony! Nagyon szeretem, és olyan guszták!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a szépséges finomságot én is szívesen elmajszolnám :)

    VálaszTörlés
  4. Ej, de guszták :-) Nagyon szeretem a csirkemájat. hasonlót már én is készítettem, igaz virágos formában és kelt tésztából, majoránnával ízesítve. A Tiédet is szívesen elfogadnám :-D

    VálaszTörlés
  5. Éva!
    Nagyon egyszerű és finom, próbáld ki! Biztos befutó lesz nálad is... :o)

    Gabriella!
    Köszönöm! :o)

    Janka!
    Akkor fogj bele, csak ajánlani tudom! :o)

    Róbert!
    Egy csésze kb. 150 gr. :o)

    VálaszTörlés