"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. március 27., vasárnap

KLASSZIKUS ZACHER TORTA










A múlt héten kaptunk egy-egy szelet Zacher tortát a főorvos asszonytól....Első látásra egyszerű tortának tűnt, de miután megkóstoltuk a finoman szétolvadó, belül szaftos, keserédes torta szeletet, mindketten hangos hümmögésbe kezdtünk és az utolsó morzsáig gyorsan eltüntettük a tányérról ezt a klasszikus édességet. Mennyei volt a maga egyszerűségével és tömény csokoládés ízével. Magától értetődő volt, hogy a receptjét azonnal elkérjük. Most íme, közre adom...


Hozzávalók: 14 dkg vaj, 14 dkg cukor, 14 dkg keserű étcsokoládé, 8 dkg liszt, 5 tojás, baracklekvár, 

A bevonáshoz: 10 dkg étcsokoládé, 3 dkg vaj, 2.5 gr víz, 5 dkg cukor, 1/2 mokkáskanál ecet.


A vajat habosra keverjük a cukorral. A tojásokat szétválasztjuk. A sárgájákat villával enyhén felkeverjük, majd lassanként a vajas cukorhoz keverjük habverővel. A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, majd azt is a vajas részhez keverjük. Beleszitáljuk a csokis masszába a lisztet, és elkeverjük. A tojások fehérjéjét csipet sóval kemény habbá verjük, majd lazán beleforgatjuk a csokis masszába. Sütőpapírral kibélelünk egy kapcsos torta formát, bele simítjuk a masszát és előmelegített sütőben, kb. 175 C-on, tűpróbáig sütjük. A tortát kihűtjük, majd lapjában félbe vágjuk. Ha kihűlt a torta, baracklekvárral megtöltjük. Ezután elkészítjük a csokoládé mázat. A a vizet kimérjük a cukorral, hozzáadjuk az ecetet és felforraljuk habzásig. Ekkor hozzáadjuk a csokoládét, addig kevergetjük, míg elolvad benne. Beledobjuk a csokimázba a vajat és azzal is fényesre keverjük. A kihűlt Zacher tortára kenjük a langyos mázat, majd hideg helyen kidermesztjük.







7 megjegyzés:

  1. Ez a kedvenc tortám, de képzeld el még sosem sütöttem. :) Itt lesz az ideje azt hiszem. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nálunk a férjem kedvence. Nekem van egy hasonló tepsiben süthető sütim, majd összehasonlítom miben különbözik. Annak nem Zacher a neve, csak csokis kocka, mégis megszólásig hasonlít a Zacherre. Eteti magát! Gyönyörű villák! :)

    VálaszTörlés
  3. Tücsök!

    Akkor Te is úgy vagy mint én, hogy annyi sok finomságot látunk egymásnál, hogy nem győzünk utána sütögetni és főzőcskézni...:o))

    VálaszTörlés
  4. Barbi!

    Nekem is van egy "Vörösboros kocka" receptem, az is hasonló csokis süti, de az nem ennyire szottyos, mert abba kell sütőpor is. Az is nagyon finom. Majd egyszer felkerül ide is. Az ezüst villákat a páromtól kaptam, vannak hozzá desszertes kanalak és tortalapát. Nagyon szeretem, de csak ünnepekkor veszem elő...

    VálaszTörlés
  5. Szia! Mekkora formába kell sütni? Köszi: Judit

    VálaszTörlés
  6. Szia Judit!

    Én egy 20 cm átmérőjű kapcsos tortaformában sütöttem.

    VálaszTörlés
  7. a 2,5 g víz nincs elírva? nem 25 g?

    VálaszTörlés