"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. március 1., kedd

FERRERO ROCHER

Bon-Bon, apró csoki, és megannyi 'Boldogság hormon" csábít minket nap mint nap...Főleg ajándékba szoktam kapni őket a kedveskedő páciensektől, de néha napján otthon is elkészítek pár finom nassolni valót. Ez a házi Ferrero Rocher, nagyon finom bon-bon, ízében szinte teljesen olyan, mint az eredeti...



Elkészítése nem igényel bonyolult hozzávalókat és eszközöket, bárki elkészítheti otthon.


Hozávalók: 15 dkg keserű ét csokoládé, 10 dkg szálas mandula, 5 dkg dió, 10 dkg mogyorós nápolyi /Manner /, 20 dk csokis mogyorókrém.


                                            1. A mandulát és a diót serpenyőben megpirítjuk.



2. Mikor megpirultak a magvak, aprítóban szemcsésre őröljük.


3. A mogyorós ostyákat éles késsel apróra vagdaljuk, majd hozzáadjuk a diós-mandulás morzsát és a mogyoró krémet.






4. Alaposan kikeverjük a masszát, majd hűtőbe tesszük dermedni. Mikor keményre hűlt, gyors mozdulatokkal, golyókat formázunk a masszából, tányérra tesszük őket és míg megolvasztjuk a csokoládét, ismét hűtőbe tesszük.

5. A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, majd a gombócokba fokpiszkálót tűzve, az olvadt csokiba forgatjuk a bon-bonokat. Tetejüket szálas mandulával díszítjük és ismét hűtjük a tálalásig.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom bonbon lehet!:-)

    VálaszTörlés
  2. Na ilyet még nem csináltam! Muszáj lesz kipróbálnom. :) - Emőke

    VálaszTörlés
  3. Istenien hangzik!
    Kérdésem az lenne, hogy az ostya nem puhul meg a krémben?
    Le is mentem a receptet, hamarosan biztos kipróbálom.
    KÖszi!

    VálaszTörlés
  4. Szia Gesztenye!
    Háát, bevallom őszintén, nem volt ideje megpuhulni...Én hűtőbe tároltam, másnap vittem ajándékba, de még ropogós volt. Szerintem a hideg hatására nem tud olvadni, így ropogós maradt...

    VálaszTörlés