"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. március 17., csütörtök

DIÓCSKA











Ma véletlenül a kezembe került a Diócska sütő szerkezetem. Hű, de rég nem használtam már....Pedig nagyon finom apró süteményt lehet vele készíteni. Hasonló képen működik mint az ostyasütő. Gázon fel kell forrósítani és ebbe helyezni az apró tészta golyócskákat, majd összenyomni a szerkezetet. Az egyik fele homorú, a másik fele pedig domború a sütőnek. Így alakulnak ki a héj formák. Ezután bármilyen ízű krémmel megtölthetőek a tészta héjak. Most csokoládés ganache krémmel töltöttem meg őket.

Így néz ki a diócska sütő...





Tészta: 5 dkg cukor, 12.5 dkg vaj, 1 tojás, 1/2 cs. vaníliás cukor, 20 dkg liszt, csipet sütőpor.

A vajat habosra keverjük a kétféle cukorral és a tojással. Ezután hozzáadjuk a lisztet, és lágy állagú tésztát gyúrunk belőle. Ujjbegynyi tészta golyókat formázunk a tésztából, majd az olajjal kikent forró sütőben kisütögetjük a héjakat.





Csokoládés Ganache Krém:  100 ml. tejszín, 10 dkg keserű csokoládé, 1/2 cs. vaníliás cukor.
 A tejszínt felforraljuk, beletördeljük a csokoládét és állandóan kevergetve felolvasztjuk benne. Egynemű, fényes krémnek kell lennie. Elkeverjük benne a vaníliás cukrot is. Kihűtjük, majd habverővel sűrű krémet keverünk belőle. Ezzel a krémmel töltjük a dió héjakat.




18 megjegyzés:

  1. Mik vannak :O Hűűű de jól néznek ki :O Szívesen meg kóstolnám!

    VálaszTörlés
  2. De szépek! Még nem is láttam ilyen sütőformát.

    VálaszTörlés
  3. Milyen guszták! Még én sem láttam ilyen szerkentyűt. :)

    VálaszTörlés
  4. Finom lehet a tésztája!:-)Én sem láttam még ilyen sütőt.
    Hol lehet ilyet venni?

    VálaszTörlés
  5. Ezt a sütőt, Lengyelországból vettem még régebben. Nem tudom, hogy itthon kapható-e, talán vásárokban a kézműves portékáknál. Akit esetleg érdekel, annak a lengyel nevét tudom megadni a sütőnek...

    Patelnia-forma do orzeszków

    VálaszTörlés
  6. Nagyon extra Kriszti!!!! De mi nem, amit Te csinálsz?

    VálaszTörlés
  7. Latsia köszi!

    Most éppen olyan receptet keresek, amihez nugát kell. Gondoltam valamiféle bon-bont fogok belőle gyártani...

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, mint minden amit felraksz. Nugátos süti jöhet.:)

    VálaszTörlés
  9. évek óta ismerem az ilyen diócskákat, sajna nekem sincs hozzá sütőformám.
    a lengyel névből kiindulva, a német ebay-en találtam egyet, a poén, hogy Kievből.

    amúgy ebből a tészta adagból hány diócska lesz?

    VálaszTörlés
  10. 4 Gyerek!

    Kb. 30-35 db egész diócska lesz ebből a mennyiségből. Azért ötletes sütőforma, mert nemcsak édes töltelékkel lehet megtölteni, hanem sóssal is. Ha cukrot nem teszünk a tésztába, bármilyen sajtkrémmel, húsos, halas krémmel megtölthető...

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jó ez a sütő már mindenhol keresem.Nem tudna valaki segíteni hol lehet venni?.

    VálaszTörlés
  12. Végre találtam és vettem egyet !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kérlek szépen légyszives megírni, hogy hol tudtál ilyen sütőt venni, mert én is szeretnék. kissicu@mezokovacshaza.hu Köszönöm válaszod: Icu

      Törlés
    2. Légyszíve megírni nekem is , hogy hol lehet venni? Kovács Ibolya csifituri@freemail.hu Köszönöm szépen!

      Törlés
    3. Piacon vettem 5400-ft ért

      Törlés
  13. Hol sikerült venni? Én is szeretnék egyet.

    VálaszTörlés
  14. A sütőforma csak gáztűzhelyen vagy villanyoson is használható?

    VálaszTörlés