"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2023. január 30., hétfő

~ YAKISOBA ~

 
























Maradt egy fél káposztám, gondoltam kezdek vele valamit. Kezdtem. Japán tésztaételt készítettem belőle. Baromi finom, és pikk pakk elkészül. Szerintem több időt vesz igénybe a szeletelgetés, mint maga a készítés. Ha mindent odakészítünk a kezünk ügyébe, tényleg nagyon hamar elkészül és egy isteni finom egzotikus étel kerekedik ki belőle. Ahány ház, annyi yakisoba... Van aki marhahússal , van aki csirkével készíti. Más mogyoró olajat használ, van aki szezámot. Van aki tesz bele gombát, van aki nem. Szóval más-más minden háznál. Én is átkomponáltam egy kicsit. Tettem bele fokhagymát és gyömbért... Valahogy nekem így lett teljes. Készítsd el, azt javaslom!


Hozzávalók 4 személyre: 4 adag száraz soba tészta, 1 nagyobb csirkemell, 2 kanál étkezési keményítő, 4 tojás, 1/2 fejes káposzta, 1 nagyobb sárgarépa, 4 újhagyma, 6 db. shitake gomba,  2-3 kanál szezámmag, 4 kanál olaj, 2 kanál szezám olaj. Szósz: 3 kanál szójaszósz, 3 kanál sűrű, sötét szójaszósz, 3 kanál halszósz, 3 kanál ketchup, 3 kanál worcester szósz, 2 kanál barna cukor, 1 kiskanál chili pehely, 4 gerezd fokhagyma, 1 ujjnyi friss gyömbér. Tálaláshoz: vágott újhagyma.


Először a zöldségeket készítjük elő. A káposztát szálasra, az újhagymát karikára, a sárgarépát zsülienre, a gombát vékony csíkokra vágjuk. A csirkemellet vékonyan felcsíkozzuk, sózzuk, rászórjuk az étkezési keményítőt és 2 kanál vizet. Kikeverjük. Felütjük a tojásokat egy tálba, sózzuk és villával felhabosítjuk. A mártáshoz veszünk egy kisebb tálat, majd beleöntjük a szószokat, belereszeljük a fokhagymákat, a gyömbért, majd mehet bele a chili pehely és a cukor is. Alaposan kikeverjük. Egy wok serpenyőbe felforrósítjuk a kétféle olajat, majd előbb a csirkét sütjük meg benne, utána a tojásokat. Mindkettőt kivesszük a serpenyőből, pótoljuk az olajat, majd megpirítjuk benne a káposztát, a répát, a gombát és az újhagymákat. Sózzuk. Mikor lepirultak, mehet vissza a hús és a tojásrántotta is. Lazán átforgatjuk az egészet. Takarékon sütjük addig amíg a tészta is kifő. A tésztát sós vízben 4 perc alatt megfőzzük, majd mehet ez is a zöldséges halomra. Az előzőleg elkészített szósszal nyakon öntjük a zöldséges tésztát, majd alaposan átkeverjük az egészet. Tálaláskor meghintjük a szezámmaggal és a felkarikázott újhagyma zöldjével. Forrón tálaljuk! Laktató és nagyon finom!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése