"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. október 8., csütörtök

~ A KONYHAFŐNÖK KRUMPLISTÉSZTÁJA ~











Nem tagadom, megigézett. Mármint a Konyhafőnök, Bernáth József által kreált, Újragondolt krumplis tészta. Nézem ezt a műsort, nekem marhára bejön. Ha mást nem is, de pár jó fogást, trükköt el lehet tanulni. Természetesen a kényelmes otthoni  fotel nyugalmából figyelem a stresszben lévő versenyzőket és néha nem is értem, hogy banális apróságokon, hogy tudnak úgy elcsúszni. Persze mondom én, az itthoni fotelemből, ugyebár... Szerintem én, pont így bénáznék, ha nem jobban, jegyzem meg halkan. Na pont ezért nem éltem a lehetőséggel, hogy bekerüljek a műsorba. Nos, ahogy a keddi adást figyeltem, azonnal megtetszett a séf receptje,  újra gondolta a Paprikás krumplit. Na, végem is lett nyomban. Olyan "játszi könnyedséggel" rakta össze az ételt, hogy azon mód beleszerettem ebbe a receptbe. Azt gondoltam, hogy a versenyzők majd kirázzák ezt a kisujjukból... Van akinek sikerült is, de volt akinek beletört a bicskája... Gondoltam letesztelem magam, már mint az időbe beleférést...., és stopper órát ragadtam. Vigyázz, kész, rajt, főzés! Sikerült, sőt még a fotózás is belefért az egy órába. Ja, és az étel.... Én a szifont elhagytam, de attól függetlenül az étel mennyei lett! Izgalmas, újszerű és mégis a tradicionális íz. Köszönet a receptért kedves Séf Úr!


Hozzávalók: 3 nagyobb burgonya, 1 arasznyi csípős szárazkolbász, 1 fej hagyma, só, őrölt bors, piros paprika, 1 kanál kacsazsír. A tésztához: 20 dkg liszt, 2 tojás, 1 kanál oliva olaj, 1 kanál víz. Tálaláshoz: lila hagyma, friss majoranna, chips.


A tésztához valókat összegyúrjuk, majd láboskával letakarva negyed órát pihentetjük. Mikor pihent a tészta, akkor lisztezett alapon nagyon vékonyra kinyújtjuk, majd éles késsel széles metéltre felvágjuk. Míg elkészítjük a mártást, addig félre tesszük.  A mártáshoz a burgonyákat meghámozzuk, felkockázzuk és a kolbásszal együtt feltesszük főni. A főzővizet sózzuk. Míg fő a burgonya, addig a hagymát felaprítjuk és kevés kacsazsíron üvegesre pirítjuk. Mikor a burgonya megfőtt, a kolbászt kivesszük belőle és a burgonyát kevés főzőlével adagolva, botmixerrel pürésítjük kissé folyós állagúra. Ízesítjük a szószt sóval, borssal és a pirospaprikával. Melegen tartjuk a szószt. A kolbászt késes aprítóba tesszük és morzsává keverjük. Ez után a kolbászmorzsát kevés zsiradékon lesütjük és összekeverjük az előzőleg lesütött hagymával. Közben sós vizet forralunk és a tésztát kifőzzük benne. Mikor megfőtt a tészta, leszűrjük és egy kevés mártással elkeverjük. Tálaláskor mártást szedünk a tányérba, a tésztát felcsavarva rátesszük a szósz közepére, majd megszórjuk az ételt a hagymás kolbászmorzsával, a vékony szálakra vágott lila hagymával, a chipssel és a friss majorannával. Így tálaljuk, frissen és forrón.









1 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem ezt a műsort, mindig van egy-két szimpatikusabb versenyző akiknek drukkolok ezerrel, szerintem is, pont így bénáznék olykor én is, már csak az idegességtől is, a megfelelési kényszertől is, mégiscsak más az otthoni nyugalomban, saját konyhában teljesíteni.

    Viszont én nem szeretem ezeket az újragondolásokat, illetve érdeklődéssel megnézem, de én szeretem az amúgyis isteni magyar ételeket, úgy ahogy vannak, nekem nem unalmas egyik sem, ahogy már a nagyikám is készítette. Még szerencse, hogy nem vagyunk egyformák:-)

    Mindenesetre a tiéd valami pazar kiállítású lett, gratulálok, csodás látvány:-)

    VálaszTörlés