"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. június 26., péntek

~ KARFIOL-BOMBA ~















A "fészbukon" leltem rá erre a receptre. Amint megláttam az egyik ismerősöm oldalán, azonnal tudtam, hogy ma bizony ez lesz a vacsoránk. Mivel a karfiol az egyik kedvenc zöldségünk, nem is volt kérdés az elkészítése. Mivel éppen most kezdődik a karfiol szezon, nem volt nehéz beszerezni a kedvenc piacomon. A csodás hófehér halmok között élmény volt a válogatás. Nem érdemes belőle nagy példányokat venni, mert mire az ember rápakolja az összes finomságot, elég hatalmas "bomba" válik belőle. Az elkészítése egyáltalán nem bonyolult, a fázisfotók ezt be is bizonyítják... Nagyon finom étel, ajánlom megkóstolni!


Hozzávalók: 1 kisebb fej karfiol, 20 dkg füstölt-nyers bacon szalonna, 1/2 kg darált sertés hús, 1 kisebb fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 tojás, 1 áztatott és kinyomott zsemle, ízlés szerint só, őrölt fekete bors és piros fűszerpaprika.


A karfolt sós vízben majdnem puhára megfőzzük, majd leszűrjük, lecsepegtetjük és kissé kihűtjük.





Míg fő a karfiol, addig elkészítjük a húsmasszát. A húst tálba tesszük, hozzáadjuk a tojást, a fűszereket, a kinyomkodott áztatott zsemlét és az aprított hagymát és fokhagymát. Kikeverjük. A baconszalonna szeleteket csillag alakban egy sütőpapírra rakosgatjuk, majd a közepére tesszük a lecsöpögött és langyosra hűlt főtt karfiolt.






A húsmasszával befedjük az egész karfiolt.
  





A baconszalonna szeleteket ráhajtjuk a húsos karfiolra úgy, hogy teljesen befedje azt.





A kész karfiolbombát, sütőpapírostól átemeljük egy mélyebb tepsibe, majd előmelegített sütőben, 175 °C-on kb. 45-50 perc alatt, pirosra-ropogósra megsütjük. Steak-burgonyával és hagymás paradicsomsalátával forrón tálaljuk. Tortaszerűen szeleteljük.







2 megjegyzés:

  1. Húúúú ez nagyon klassz, jópofa ötletes, vittem is a receptedet, mi is szeretjük a karfiolt, ugyanezt friss idei kisméretű kelkáposztafejből is el tudom képzelni, mi azt is nagyon szeretjük. lehet próbálgatni.

    VálaszTörlés
  2. Én elkészítettem, és nagyon finom lett. A férjem sokszor emlegeti és újból és újból elkészítem. Köszi a jó receptet.

    VálaszTörlés