"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. július 3., péntek

~ MEGGYES JOGHURTHAB ~















Réges-régen, amikor én még kislány voltam, lehetett kapni joghurthabokat. Volt több ízben is. Meggyes, citromos, epres és zöld-almás. Én nagyon szerettem, Anya mindig vett nekem. Akkoriban, a 80-as évek közepén, egyáltalán nem volt ekkora választék tejes desszertekből mint mostanában. Volt a vaníliás krémtúró, a Túró Rudi és a joghurthab. Kész, ennyivel ki is merült a gyerekek kényeztetése. De jó is volt, még most is itt érzem a finom ízét a számban... Gondoltam meglepem vele a családot, tudom, mindenki fogja szeretni. Mivel meggyet kaptam, így most meggyes ízben készült.


Hozzávalók: 3 db. kispoharas Danone krémes natúr joghurt, 2 dl tejszín, 20 dkg magozott meggy, 1 csomag expressz zselatin, 3-4 evőkanál porcukor vagy helyette édesítőszer, 1 csipet só. 


A meggyet botmixerrel pürésítjük, majd hozzákeverjük a joghurtot, a porcukrot, a csipet sót és a zselatint. Elektromos habverővel, magas fordulatszámon felhabosítjuk a meggyes keveréket. A végén lazán belekeverjük az előzőleg kemény habbá felvert tejszínhabot is. A kész habot kelyhekbe töltjük és betesszük a hűtőbe egy órára, hogy jól lehűljön. Tálaláskor habot nyomunk a tetejére és egy meggyszemmel díszítve tálaljuk.






2 megjegyzés:

  1. De jó! Gyerkként még én is ettem ilyet!Ezt ki kell próbálnom.

    VálaszTörlés
  2. A Lidlben vagy az Aldiban még van joghurthab!

    VálaszTörlés