"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. május 2., szombat

~ HAJTOGATOTT TÚRÓS POGÁCSA ~



















 Végre egy hosszabb hétvége... Lehet egy kicsit kikapcsolódni. Én virágültetést, kert szépítést, olvasást és halazást terveztem magunknak. Persze nem maradhat el egy több napos szabadság, sütőbekapcsolás nélkül. Engem megnyugtat, a többieket pedig jól lakatja... Itt egy finom pogácsa recept: puha, sajtos, túrós és kocka alakú. Hogy miért lett kocka? Mert nem találtam meg a "pont akkora" szaggatómat. Viszont kéznél volt a bitang éles új chef késem.



Hozzávalók: 60 dkg liszt, 1 Rama margarin, 50 dkg túró áttörve, 2 tojás sárgája, 1/2 csomag élesztő, 2 kis dobozos tejföl, 1 dl tej + csipet cukor a felfuttatáshoz, 1 csapott evőkanál só. Tetejére: 1 tojás sárgája, reszelt Trappista sajt.


Az élesztőt felfuttatjuk kb.1dl tejben egy kevés cukorral. A többi hozzávalóval, a  só kivételével lágy tésztát gyúrunk, a sót a legvégén adjuk hozzá a tésztához. Letakarva kb. 1/2-1 órát kelni hagyjuk. Ezután lisztezett lapon, ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát és 2 x hajtogatjuk kevés vajjal megkenve a tészta tetejét. A hajtogatások között várunk kb. 15-20 percet. A végén szintén ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát, majd egy éles késsel előbb csíkokra, aztán kockákra felvágjuk. 





A tetejüket egy felkevert tojássárgájával átkenjük, majd reszelt Trappista sajttal megszórjuk. 





Előmelegített kb. 200 °C-os sütőben, pirosra sütjük a pogácsákat. Langyosan kínáljuk.




  




1 megjegyzés:

  1. Tudod Krisztikém, odáig vagyok minden bejegyzésedtől! :))) Csak nézem a képeid és nem tudok elszakadni tőlük! Szeretem a szép és finom dolgokat, itt mindig azt találok. :)

    VálaszTörlés