"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. április 13., vasárnap

ÖNTÖTT MÁKOS PITE













Ha már volt a blogon Öntött túrós pite, akkor jöjjön most a mákos verzió is. Mákkal is nagyon finom, mondhatom... A diós változat még hátra van, egyszer úgy is ki szeretném majd próbálni. Arra ügyeljünk, hogy a mák friss legyen, mert ezzel úgy jártam, hogy az első adag a kutyusoké lett, ugyanis a mák olyan avas volt, hogy ehetetlenné varázsolta az egész tepsi süteményt. Dupla munka lett és bosszúság... Szóval a mákra nagyon oda kell figyelni! Szeretem ezt az "öntött" verziót, mert elég kényelmes és hamar össze lehet állítani az egészet. Kimondottan finom, szaftos sütemény a délutáni teához vagy kávéhoz. És még a vendégek is nagyon szeretik...


Hozzávalók a tésztához: 6 tojás sárgája, 12 evőkanál cukor, 18 evőkanál olaj / kb. 120 gr. /, 18 evőkanál tej / kb. 120 gr. /, 12 evőkanál liszt / kb. 16 dkg. /, 1 kávéskanál sütőpor, csipet só.

 
 Mielőtt a tésztát kikevernénk, érdemes a tálat lemérni üresen, mert a masszát majd pontosan el kell feleznünk. A tojásokat szétválasztjuk, majd a sárgájákat fehéredésig keverjük a cukorral. Ezután hozzáadjuk az olajat, a tejet és elkeverjük. Ez után hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet is. Alaposan, simára keverjük a masszát. Kivajazunk és liszttel meghintünk egy kb. 20X30 cm-es tepsit és a fele mennyiségű masszát belesimítjuk. 175 C-on, kb. 10 perc alatt elősütjük benne a tésztát. Közben elkészítjük a tölteléket.


Töltelék: 25 dkg darált mák, 4 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1/2 bio citrom reszelt héja, 1 dl tej. 


A hozzávalókat kikeverjük, majd az elősült tészta tetejére kanalazzuk, elsimítjuk, hogy mindenhova jusson, majd ráöntjük a töltelék tetejére a másik fele tésztát. Vissza tesszük a sütőbe és készre sütjük a süteményt. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy átsült-e rendesen. Rácsra téve kihűtjük, kockára felvágjuk, majd porcukorral meghintve tálaljuk a süteményt.
 
 
 
 



8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, és én meg pont mákrajongó vagyok! :)

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem ezt nagyon szeretném :) Csodaszép fotó ismét, nálunk is nyílnak már az orgonák, s hol van még május :)

    VálaszTörlés
  3. Oh, de guszta és szeretem a mákosat! Nekem is elrontotta már egy kalácsom a keserű mák. De legalább a kutyák örülnek neki, Cirmi még bele sem szagolna. :-D

    VálaszTörlés
  4. Ez nekem való recept, mert nagyon egyszerűen elkészíthető. A képeket elnézegetve igen kívánatos a végeredmény :) Én is jártam már így a mákkal, azóta a diót, mákot és mandulát a hűtőben tartom.

    VálaszTörlés
  5. De szeretem az ilyen jó vastagon mákos sütiket. Beleharap az ember és csak úgy olvad a szájában. Én már frissen darálva is vettem avas mákot, azóta csak megbízható helyről szerzem be. Jó kis recept, ki mit szeret azt rakhatja bele tölteléknek.

    VálaszTörlés
  6. Kriszti, végig lapoztam az elmulasztott posztjaidat, és nem győzök gyönyörködni, és sóhajtózni mennyi féle finomságokat sütöttél. A Mákos kockák csodásak...imádom mindenféle mákos dolgokat, csak nálunk nagyon drága itt a mák, ugyhogy csak pici kis üvegcsékben árulják diszitésre. De azért néha meg rendelem az Interneten, egy helyröl ahol olcsobban meg tudom kapni kiló számra!

    Látható hogy minden fotóid szép tavaszi hangulatos, és csodásak!

    VálaszTörlés