"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. április 16., szerda

SÁRGARÉPÁS TORTÁCSKA















Eddig kimaradt az életemből a répatorta. Hogy miért, fogalmam sincs. Annyira nem vonzott, de ha tudom, hogy ez ilyen finom, hát biz' Isten nem várok vele idáig. Finom, puha és a dióval egyszerűen mesteri. Úgy hogy ha Húsvét, akkor legközelebb is "répatorta"...! Hogy egy kicsit emeljem a tortácskák ünnepi fényét, ráültettem pár édes kiskacsát, hiszen ők is résztvevői a tavaszi kavalkádnak...


Hozzávalók 12 db. tortácskához: 10 dkg barna cukor, 5 dkg cukor, 1 dl étolaj, 2 tojás, 14 dkg finom liszt, 5 dkg durvára vágott dió, 1/2 zacskó sütőpor, csipet őrölt fahéj, 1/2 narancs reszelt héja, 20 dkg reszelt sárgarépa, csipet só. Továbbá: fehér, sárga és piros marcipán.


A sárgarépákat meghámozzuk és sajtreszelőn lereszeljük. A kétféle cukrot az olajjal elkeverjük, majd egyenként hozzákeverjük a tojásokat is. Durvára törjük a diót, majd egy tálban összekeverjük a lisztet, a diót, a csipet sót, a sütőport, és a fahéjat. Elkeverjük. A száraz hozzávalókat, összekeverjük a nedves hozzávalókkal, majd a végén belekeverjük a reszelt sárgarépát is. A kész masszát a muffin-formákba öntjük, és sütőben kb. 35 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük a tésztát, hogy valóban átsült-e. Mikor megsült, rácsra tesszük őket, kihűtjük és a marcipánnal feldíszítjük.






8 megjegyzés:

  1. Hát igazán zabálni valóak!!! Olyan szépek a fotók is, hogy többször átgörgettem, nem tudok betelni velük! :)

    VálaszTörlés
  2. Igazán ünnepivé varázsoltad a díszítéssel, nagyon szépek lettek! :) Én is csak nemrég ismerkedtem meg a répatortával, de valóban nagyon finom tud lenni! :)

    VálaszTörlés
  3. Évek óta nézegetem én is a répás süti receptjeimet, de annyira engem sem vonzanak. De most, hogy olvasom, Te is így voltál ezzel és miután megsütötted, ennyire ízlik Neked... csak rászánom magam egyszer. (már húsvétra biztos nem, de ami késik, nem múlik) :)
    Milyen jól tetted, hogy ráültetted a cuki kacsákat, így még jobban mutat. :o)

    VálaszTörlés
  4. Amikor először sütöttem sárgarépával, nagy várakozással kóstoltam meg a sütit, óvatosan. Aztán egy-kettőre el is fogyott, mert ízlett mindenkinek. Finom, egészséges, tavaszias!

    VálaszTörlés
  5. Majd egyszer én is ... :)
    Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  6. Áldott, békés húsvétot kívánok nektek, sok szeretettel! A muffinok gyönyörűek lettek, ahogy a fotók is, mint mindig :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta sütikéket készítettél, olyan kis cukik a kacsák is. :-) Kívánok békés, finomságokkal teli ünnepet!

    VálaszTörlés
  8. Én nagyon szeretem a répatortát, kipróbáltam több ízesítéssel is, de a dió- narancs a nyerő :) Annyira édesek ezek a kacsák :)

    VálaszTörlés