"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. április 29., kedd

NARANCSOS MADÁRTEJ














Kissé túlvásároltam magam az ünnepekre tojásból és több mint a fele megmaradt. Muszáj voltam tojás mentő akcióba lendülni, nehogy aztán rám romoljon, közel 50 db. tojás. Főztem belőle tojáslevest, tojásos nokedlit, meg ettük tükörtojásnak is. Hogy desszert is készüljön a regimentből, főztem egy finom madártejet, amit a narancs ízével tettem különlegessé. Annyira nem volt feltűnő benne a citrus íze, de egy kissé azért még kellemesebbé varázsolta az amúgy is finom desszertet...


Hozzávalók 4 személyre: 5 db. tojás, 1/2 liter zsíros tej /3,6 % /, 1 csomag vaníliás cukor, 8 dkg cukor, 1 csipet só, 1 narancs leszűrt leve és reszelt héja.


A tojásokat szétválasztjuk, 3 db fehérjét 3 dkg cukorral és egy csipet sóval nagyon kemény habbá felverjük. A tejben elkeverjük a megmaradt cukrot, a vaníliás cukrot, az 5 tojás sárgáját és a narancs levét. Állandó kevergetés mellett, lassú tűzön felfőzzük és besűrítjük. Mikor kellően megsűrűsödött, lehúzzuk a tűzről és letakarva kissé kihűtjük, hogy ne legyen forró. Közben a felvert habot nyomózsákba tesszük és sütőpapírral bélelt tepsire, fél citrom nagyságú halmokat nyomunk. 4 percre betesszük őket a 200 C-os sütőbe, hogy megszilárduljanak. A madártejet kelyhekbe vagy tálkákba kiadagoljuk, rátesszük a megsült tojáshabokat és megszórjuk a narancs reszelt héjával. Hideg helyen kihűtve, vagy langyosan tálaljuk...












7 megjegyzés:

  1. Remekül megoldottad a tojás többleted felhasználását! Finom lehetett a narancsos madártej, egyszer én is készítettem, csak több narancsból, nekünk ízlett.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk sosincs olyan hogy ránk romoljon a tojás, ötvenesével veszem mert reggelire simán elfogy 8 db is! :))) Ez a narancsos madártej isteni finom lehet, van egy nagyon finom desszertem amit még nem raktam fel (férjem anyukájától), ami ízvilágban hasonló lehet és azt imádom, szerintem ezzel sem lennék másképpen! :) Csodásan tálaltad mint mindig! :)

    VálaszTörlés
  3. A madártej nálam minden verzióban jöhet, annyira szeretem!! Nálad pedig a meseszép tálalás láttán mindig mindent megkívánok - de komolyan. :o)

    VálaszTörlés
  4. Az egyik kelyhecskét lenyúlom az asztalról :) Ugye nem baj??

    VálaszTörlés
  5. Ó, nagyon fincsi lehetett a narancsos ízesítéssel! :) Tetszenek a sült habcsókok is, eddig mindig főztem a madártejhez a habot, legközelebb kipróbálom ezt a sült változatot! :)

    VálaszTörlés
  6. Mivel még nem készítettem madártejet, az a kérdésem lenne, hogy mind az 5 tojás felhasználásra kerül, vagy csak 3 fehérje s 5 sárgája? Amúgy szuper a blog, az egyik legjobb amit eddig találtam. Pár recept kipróbálva, többi mentve s kipróbálásra vár.
    köszönöm :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2 fehérje megmarad... Javítom! Kellemes főzőcskézést!

      Törlés