"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2014. április 24., csütörtök

CSÍPŐS HAL-SALSA















Halat! Mert jó falat! Imádom a halat, ez köztudott. Legyen az édes vízi vagy tengeri, nekem teljesen mindegy. Még a szálkáikkal is megbékéltem, olyannyira nagy a szerelem... Habár amióta rákaptam a harcsa húsára, azóta ezt a halat jobban kedvelem mint a többit. Szerintem pont olyan változatosan el lehet készíteni egy hal ételt, mint bármilyen hússal készült ételt. A legegyszerűbb módja, ha grillen vagy serpenyőben egyszerűen csak megsütjük, a' la nature... De finom paprikás lisztben vagy bundázva kisütni. És akkor nem említem azokat a fogásokat, amikor kap a hal valamilyen szószt a "derekára". Most egy szintén nagyon egyszerű elkészítést hoztam, amit egy külföldi oldalon találtam. Sajnos csak a képet láttam, így az alapján állítottam össze az ételt. Nagyon finom lett, igazi könnyed hal-fogás!


Hozzávalók 4 személyre: 1 kg szálkamentes fehér halhús / harcsa /, 1 bögre rizs, 1 kápia paprika, 1 csomag újhagyma, 1-1 doboz konzerv vörös bab illetve morzsolt kukorica, 1 érett avokádó, pár kanál olaj, só, bors, 1 magozott chili paprika. A bundázáshoz: liszt, tojás, citromborsos zsemlemorzsa. Öntet: 1 dl olaj, 2 lime leve, só, bors, 1 aprított és kimagozott chili paprika.


Először a halat készítjük el. Megmossuk, szárazra törölgetjük, majd besózzuk és kétujjnyi széles szeletekre felvágjuk. A 1 csésze zsemlemorzsába elkeverünk egy evőkanál citromborsot, majd ahogy szokás, a halszeleteket bepanírozzuk. Olajban, pirosra-ropogósra kisütjük. Itatós papírra szedjük őket és félretesszük. A rizst enyhén sós vízben megpároljuk és azt is félre tesszük. Ez után készítjük el a "salsát". Az újhagymát felkarikázzuk, a paprikát és a chilit pedig apró kockára felvágjuk. Kevés olajat forrósítunk és hirtelen lepirítjuk benne a hagymát, a paprikát és a magozott chili paprikát. Erős tűzön kevergetjük, vigyázva nehogy lekapjon. A babot és a kukoricát leöblítjük és azt is hozzáadjuk a piruló alaphoz. Néhány percig együtt pirítjuk az egészet. Ez után levesszük a tűzről és hozzákeverjük a rizst, és a felkockázott avokádót is. Egy nagy tálba átszedjük az egészet és a halhúst rácsipkedjük. Az öntettel meglocsolva, forrón tálaljuk az ételt.









6 megjegyzés:

  1. Harcsa, na az nekem is kedvencem! Finom kis halas cuccot rittyentettél össze. :o)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű tálalás mint mindig és az étel is nagyon finom lehet, a családban én vagyok a nagy halas! :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez a salsa sem semmi, de azok a hal formájú tálak, lenyűgözőek, nagyon tetszenek:)

    VálaszTörlés
  4. Isteni lehet, nagyon jól hangzik! :) A harcsa fogy nálunk is leginkább! :)

    VálaszTörlés
  5. Csodás, jó ránézni ezekre a képekre!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta és finom a hal salsád...igazán különleges, és gyönyörü azokkal a sok féle szinekkel. Imádom a csodás hal tálaidat!

    VálaszTörlés