"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. április 3., szerda

"HÚSTOJÁS"














Húsvét után maradt sonka és tojás is. Gondoltam kezdeni kéne velük valamit... Volt darált húsom is, mert idén a káposzta is elmaradt. Annyi nehéz étel sorakozott a hűtőben, hogy a káposztát már senki nem hiányolta. Szóval a darált húst bekevertem, mintha fasírtot készítettem volna, csak még tettem hozzá egy kis darált sonkát is. A főtt kemény tojásokat bevontam a húsmasszával, majd kisütöttem a "hústojásokat". Friss salátával és fűszeres sült burgonyával tálaltam.


Hozzávalók: 1/2 kg darát hús, 20 dkg darált főtt-füstölt sonka, 1 kis fej aprított vöröshagyma, 1 tojás, 1 áztatott és kinyomkodott zsemle, só, bors, őrölt kömény, fokhagymakrém, paprikakrém, 8 db kemény tojás. Zsemlemorzsa a forgatáshoz, olaj a sütéshez.


A hozzávalókat jól kikeverjük, majd a kemény tojásokat bevonjuk a kész húsmasszával. Tojásformára igazítjuk őket, majd zsemlemorzsában megforgatjuk mindegyiket. Olajat forrósítunk és arany barnára kisütjük a hústojásokat. Fűszeres sült burgonyával és salátával forrón tálaljuk.








Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. itt is köszi az "emlékeztetőt"

    VálaszTörlés
  2. De nagyon jó ötlet, és milyen finom is lehet! :) Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  3. Kis stefániák :)) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű és nagyon szeretném! :) Egyébként még szállingózik a hó, néha meg esik az eső, de már elolvadt, nem látszik. :)

    VálaszTörlés
  5. Barátnőmék Nógrádból valók és náluk mindig így készül a fasírozott, nagoyn szeretem!!! :-))

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a hozzászólásokat! Közben utána néztem és tényleg Skót tojás a neve. Egyszer apró pici fürjtojásokkal csináltam egy hideg tálra. Nagyon mutatós volt és finom, onnan jött az ötlet a nagyra... :o) Elég laktató, egy nagyobb tojásból elég egy is.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű kompozíció, mutatós és finom is.

    VálaszTörlés
  8. Lehet, hogy a neve "skót", de az íz,- és színvilágát tekintve nagyon gazdag, finom étel lehet. Csodásak a képeid, nagyon szeretem nézegetni őket.

    VálaszTörlés
  9. Ez is mekkora ötlet, holnap ugyan épp fasírtot fogok készíteni, de nem tojással, mert abból annyit ettünk húsvétkor, hogy ezért most külön nem főzök hozzá, de észben tartom az ötletet és egyszer majd bedobom, akár majd nyáron vendégségnél:-)))

    VálaszTörlés