"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. április 8., hétfő

FONOTT PECSENYE GÖRÖGÖS SALÁTÁVAL FOKHAGYMÁS PIRÍTÓSON















Könnyű diétás fogás készült ma, pedig semmiféle fogyókúra nem üldöz minket. Egyszerűen erre voltunk kiéhezve. Talán a tavasz teszi, hogy végre látszik megérkezni... Nem tudom, lehet. Minden esetre a szervezetünk jelzett, hogy óhajtotta a könnyed ízeket. És ha jelzett, akkor meg is kell adni neki. Szóval vettem szép csibe mellet, sok friss salátának valót és feta sajtot. Mennyei volt...


Hozzávalók 4 személyre: 2 egész csirkemell filé, 1 fej jégsaláta, 1 kígyóuborka, 1 kis doboz koktél paradicsom, 1 fej lila hagyma, 2 szál újhagyma, 1 pohár fekete oliva bogyó, 25 dkg friss Feta sajt, oliva olaj, tökmag olaj, só, színes borskeverék, 1/2 citrom leve, 1 gerezd fokhagyma, 8 szelet barna pirítós kenyér.


A filéket elfelezzük, majd lapjában félbe vágjuk. A végén kb. 1 cm-t egészben hagyunk, majd a hús szeleteket hosszában 3 részre vágjuk. Megfonjuk a húsokat és a végét fogpiszkálóval megtűzzük. Sóval, borssal ízesítjük a copfokat majd olajon mindkét oldalát pirosra megsütjük. Míg sül a hús, addig elkészítjük a salátát és a fokhagymás pirítóst. A saláta hozzávalóit felaprítjuk, majd a kétféle olajjal, a sóval és a citromlével ízesítjük és lazán átforgatjuk. A kenyeret megpirítjuk, fokhagymával átdörzsöljük. A kisült copfokat a kenyérre fektetjük és salátával frissen tálaljuk.











Illéskrisz Konyhája
 

16 megjegyzés:

  1. Éppen hogy most nyitottam ki a saját gépemet mikor haza értem, mert a lányoméknál tartózkodom egy hétig, mig a vejem külföldön van üzleti ügyben, és a lányom nem szeret egyedül lenni a házban este...jobban fél mint az unokák.

    A linket amire tettem a receptemet, az az ő blogjára vezet, a tengeri kép az nap felkelte...nem lemente, peding jóformán majdne hasonlitak egymáshoz. Ez volt az első alkalom hogy sikerült fotót csinálni róla.

    Kriszti, nagyon de nagyo tetszik a finom össze állitás ebéded. A fonot csirke filé nagyon érdekes, szép diszes, és igazán finom, amit én is gyakran készitek el a grillen, de nem fonva...gondonlom elég vékony lehetett hogy tudjad fonni. A görög salátát már talán egy éve nem készitettem, pedig mindig van nekem és a lányomnál is Feta sajt. Igazán egy finom tavaszi, és nyári étel, és a piritos kenyér is csupa szenzációs ötlet...és nagyon finom! xoxo

    VálaszTörlés
  2. Szenzációs ötlet ez a fonott csirkemell, és annyira ínycsiklandozó már a fotók látványa is, hogy csorog a nyálam!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós!! Már én is töröm a fejem egy ideje a fonott pecsenyén, de nálam még nem érett be a gondolat (hogy milyen hús legyen megfonva, milyen ízesítéssel és körettel). A Tied a salátával isteni lehetett.

    VálaszTörlés
  4. Ó ez igen! Ez az az étel, amit életem végéig minden nap meg tudnék enni....

    VálaszTörlés
  5. Kriszti! Színt kell, hogy valljak: tökéletesen beleszerettem a tányérodba! Mindig finomakat teszel rá, de nekem ezek után bármi rákerülhet, az a tányér az örök szerelem :-)
    Másrészt pedig imádom az új fejlécedet: gyönyörű, ennivaló.

    VálaszTörlés
  6. Ötletes ez a húsfonás. A képek nekem a nyári grill partik emlékeit juttatják eszembe. De előbb azért még legyen tavasz ébredező természettel, madárcsicsergéssel, ölelő napfénnyel. :))

    VálaszTörlés
  7. Őszinte leszek! Nekem a saláta dobogtatta meg a lelkemet. Nem kívánom a húst, mert annyit ettünk mostanában, rendesen meg max. hetente kétszer van itthon. De ezt a salátát tudnám enni hetekig. Mindig más péksüteményt vennék hozzá, vacsorára pedig üresen enném! :-))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon mutatós, olyan szép színes...s azok a cuki kis copfok....nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  9. Hogy is találod ki ezeket a jó ötleteket? Csirkemell fonva? Nagyon jó:) S pont így ízlene ahogy van:)

    VálaszTörlés
  10. Én is valami hasonlóan könnyűre vágyom napok óta. Azt hiszem szerzek be egy kis csibemellet...:) A fonás szuper ötlet.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Lányok!

    Köszönöm a kedves hozzászólásokat! Nagyon finom húsétel, érdemes egyszer fonogatni...A salátával és a pirítóssal pedig igazán mennyei volt... :o)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon arra csábít, hogy az asztalhoz üljek, pedig megvolt már az ebéd:) Gyönyörű képek!!

    VálaszTörlés
  13. Szia Kriszti!

    Itt is válaszolok a kérdésedre, hátha nálam nem nézed vissza.
    Az ajándékról sajnos semmi hír!!! A facebookon sokszor látom ahogy az Annamária arról ír, hogy milyen ajándékot kapott, és mennyire örül neki, hát tudod olyankor vissza kell hogy fogjam magam, és ne írjam oda neki, hogy bizony mi is nagyon szeretnénk már megkapni a tavaly tavaszra beígért ajándékunkat. Megint kórházba megyek, de ha megjöttem írni fogok neki.:(

    VálaszTörlés
  14. Amikor még csak a címet és a képeket láttam, pont az jutott eszembe, hogy milyen jó kis light-os fogás, ahogy írod is a bejegyzés elején. Jól néz ki és nagyon fincsi lehet így együtt! :)

    VálaszTörlés
  15. Micsoda klassz ötlet! ...és ínycsiklandozó. :P

    VálaszTörlés