"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. április 14., vasárnap

RESZELT TÚRÓS
















Egy ismert sütemény "kakaótlan" változata. Bevallom őszintén nekem egyáltalán nem passzol össze a savanykás túró és a kakaó íze. Egy régi ismerősöm gyakran sütötte, meg is kóstoltam számtalanszor, de végén mindig megállapítottam magamban, hogy külön a tésztája fantasztikus, a tölteléke is isteni, de külön... Ma eszembe jutott ez a süti és kihagyván belőle a kakaót, megsütöttem. Éppen voltak nálunk szerelni, gondoltam a kávé mellé megkínálom a fiúkat egy-egy kockával. Nem hazudok, a fél tepsi elfogyott... Erről beszéltem, ez így a tökéletes! Számomra...




Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt, 15 dkg puha vaj, 2 tojás sárgája, 10 dkg cukor, 1/2 csomag sütőpor, 1 kanál tejföl, csipet só.


A hozzávalókat gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, majd elfelezzük a tésztát. Az egyiket a mélyhűtőbe, a másikat a sima hűtőbe tesszük egy jó félórára. Míg hűl a tészta, addig kikeverjük a tölteléket.


Töltelék: 1/2 kg túró, kb. 10 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 2 kanál búzadara, 2 kanál natúr vajkrém, 2 tojás felvert habja, csipet só.


A túrót villával megtörjük, hogy ne legyen túl nagyon göröngyös. Hozzáadjuk a többi hozzávalót, kikeverjük, majd a végén lazán beleforgatjuk a túrókrémbe a tojáshabot is. Veszünk egy kb. 15x25 cm-es tepsit és sütőpapírt fektetünk az aljába. A sima hűtőben lévő tésztát pont akkorára kinyújtjuk, mint a tepsi mérete és belesimítjuk a kinyújtott lapot. Erre rákanalazzuk a túrós tölteléket, majd a mélyhűtőben lévő tésztát egyszerűen ráreszeljük nagy lyukú reszelőn a töltelék tetejére. Előmelegített sütőben, 200 C-on kb. 40 perc alatt pirosra sütjük a süteményt. Kihűtjük, felkockázzuk, majd porcukorral meghintve tálaljuk.









Illéskrisz Konyhája




7 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek:) Anyukám régen gyakran sütött reszelt túróst, nekem ízlett kakaósan is. Nálunk kakaós fánk volt túrókrémmel, nagyon gyorsan elfogyott, de nem vagyunk egyformák, ízlések és pofonok:) A te kakaó nélküli változatod is nagyon tetszik nekem.

    VálaszTörlés
  2. Micsoda finom sutemeny! Jo kis recept...en nagyon szeretem a turos fele sutemenyeket es mindenfel mas finomsagokat turoval!

    VálaszTörlés
  3. Nekem mindkét változat jöhet, most épp ez itt nálad... Maradt még? Annyira imádom!!!! :P

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép guszta! Kisebbik lányomnak kedvence ez a sütemény de még eddig csak kakaósan csináltam, lehet hogy egyszer kipróbálom a te változatodat is mert nagyon tetszik. Melyik fajta az a vajkrém amit használsz?(Szoktam venni magyarosat annak a natúr változatát használod!)

    VálaszTörlés
  5. Hmm, mennyire guszta, jah és nem kell hozzá kakaó, ez így tökéletes!

    VálaszTörlés
  6. Eddig kizárólag a kakaós változatot kóstoltam, de ma megsütöm a kakaótlant is. Így két legyet ütök egy csapásra: kipróbálok új köntösben egy régi receptet + a gyerkőcök tízóraija is meglesz! Szuper:)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! nagyon finom kakaó nélkül is, érdemes megkóstolni. Netán nem lehet rossz mindkét ízben egyszerre... :o)

    VálaszTörlés