"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. január 10., csütörtök

CHURROS

















Most már nem lóghattam ki a sorból, hogy nem sütök és kóstolom meg a Spanyolok tradicionális fánkját, a Churrost. Ez egy égetett tészta féleség, melyet a forró olajba nyomva, arany barnára kell megsütni és még melegében fahéjas barna cukorba meghempergetni. Valóban nagyon finom édesség. Ha még nem elég maga, a fahéjas ízélmény, akkor megkoronázhatjuk az egészet egy adag, olvasztott és tejszínnel kikevert keserű csokoládé mártással. Mennyei ízhatás...


Hozzávalók: 2,5 dl tej, 7 dkg vaj, 2 teáskanál cukor, 1/4 mokkáskanál só, 13 dkg liszt, 3 tojás.


Csokoládé mártogatós: 10 dkg keserű csokoládé, 3 evőkanál tejszín, 1 evőkanál keserű kakaópor.
Összemelegítjük  és besűrítjük a hozzávalókat.



A tejet felforraljuk a vajjal, a sóval és a cukorral. Ez után beleszórjuk a lisztet, majd lassú tűzön állandóan kevergetve, sűrű masszává megfőzzük. Kissé kihűtjük, majd egyenként elkeverjük benne a tojásokat. Akkor jó, ha szép sima és fényes a fánktészta. Érdemes robotgéppel csinálni, mert kézzel elég fárasztó mutatvány... Közben olajat forrósítunk, a tésztát csillagcsöves nyomózsákba töltjük és tetszőleges formákban, az olajba nyomunk belőle kisebb adagokat. Pár per alatt, mindkét oldalukat arany barnára megsütjük. Itatós papírra kiszedjük a megsült fánkokat és forrón, fahéjas barna cukorba hempergetjük őket. Csokoládé mártogatóssal kínáljuk.








Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Nekem is be kéne már állni a sorba, csak az rögtön 1-2 kg pluszt jelentene, mert tuti befalnám az egészet...:(

    VálaszTörlés
  2. De nagyon szeretem! Csak sütni nem :-( Szóval meghívhatsz uzsonnára. :-)))

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez nagyon ízlene - ha meg tudnám kóstolni. :) (Annyi fánkot láttam mostanában magam körül, most már nekem is sütnöm kell, mert imádjuk.) :P

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki az öntettel különösen nagyon finom lehet! Még nem hallottam erről fánkról de biztos szívesen megkóstolnám én is !

    VálaszTörlés
  5. Ugye hogy, milyen finom!!:) Igaz én nem forgattam fahéjas cukorba, csak a csoki öntetbe szórtam pár csipetnyi fahéjat, de így is kifogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  6. Jaj, ez nagyon finom! A csokiöntettel meg maga a bűn. :)))))

    VálaszTörlés
  7. Én is ezt fontolgatom egy ideje:)) A kép megint tökéletes:)

    VálaszTörlés
  8. Amióta Penelope Cruse a Vicki Christina Barceloná-ban churrost vitt haza, meg akarom süti. De pont most nem lenne jó, a karcsúsodás első fázisában. Szóval marad későbbre. Viszont olyan csábító, és a képek!!!! csodaszépek. Igazi Mester vagy Kriszti!

    VálaszTörlés
  9. Ez nem semmi, csodás képek, csodás édesség. Már nagyon neki kellene állnom fánkot sütni...:)

    VálaszTörlés
  10. Csodálatos fánkocskák!!! Ma én is sütöttem egy adagot, de valami borzalmasan csúnyák lettek. Így aztán gyorsan el is tüntettük mindet.:) Lehet hogy ez a Spanyolok tradicionális fánkja, de egy biztos a nagymamám már 50 évvel ezelőtt is ugyan így sütötte. Volt hozzá egy spéci kinyomója, csak sajnos időközben elkallódott.:(

    VálaszTörlés
  11. Nagyon tetszik! Már Én is tervezem, hogy hamarosan elkészítem!:))

    VálaszTörlés