"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. január 18., péntek

RÉTES RÓZSA














Túrós és almás rétes, virágba álmodva. Szakítottam a hosszúkás formával és felcsavarva sütöttem meg. Délelőtt oda kellett ülnöm a régi asztali számítógéphez, amit már a lánykám bitorol egy ideje, és egy dokumentumot kellett megkeresnem... A nagy kutakodás közepette, a szemem elé került egy réges-régen elmentett kép, egy rétesről. Valamelyik külföldi oldalon láttam meg, és azonnal megtetszett. Nahát, ez jól elbújt előlem idáig, még jó hogy rátaláltam... Délután emilyen formában sütöttem meg a tervezett rétest. Persze a hazaérkezőktől megkaptam a kérdést: Hát ez meg mi? 
 Ez itt? 
Finom túrós és almás rétes....


Hozzávalók 12 darabhoz: 1 csomag réteslap, Túrós: 50 dkg túró, 1 citrom reszelt héja, 1 csomag vaníliás cukor, 2 evőkanál dara, 5 csapott evőkanál cukor, 1 tojás sárgája. Almás: 3 nagyobb alma lereszelve kinyomva, cukorral és fahéjjal ízesítve. A lekenéshez: olaj.



A réteslapot kiterítjük és hosszanti oldalánál, ollóval félbe vágjuk. Ez után egyesével dolgozunk a lapokkal. A túrós töltelékhez a hozzávalókat kikeverjük. Így teszünk az almással is. A réteslap-csík közepére teszünk a töltelékből, egész végig, majd ráhajtjuk a réteslap másik felét és egyszerűen felcsavarjuk az egészet. Az almás töltelék alá szórunk egy kevés zsemlemorzsát, hogy a felesleges nedvességet felszívja.










Olajozott muffin-sütő mélyedéseibe rakosgatjuk a rétes rózsákat, majd olajjal átkenegetjük őket. Előmelegített sütőben, 180 C-on pirosra-ropogósra kisütjük. Langyosra hűtjük és porcukorral meghintve tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája




16 megjegyzés:

  1. Ez a virágos verzió mindig tetszett nekem, de most VÉGRE világossá tetted a technológiát. Köszi:) Szépek a képek, mint mindig:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek, mutatósak lettek, tényleg mint egy rózsa....

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatósak és ötletes.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép mutatós! Biztosan nagyon finom!

    VálaszTörlés
  5. Hát te Kriszti, mindig hozod a formádat:) Csodaszépek:)

    VálaszTörlés
  6. Nálunk mindig kevés a rétesnek a széle, ez a forma úgy néz ki megoldja a problémát! :))

    VálaszTörlés
  7. Csodásak!!! Nem is tudok mit írni rá, elnémultam, annyira tetszenek. Hmm..az a ropogós széle....

    VálaszTörlés
  8. Kriszti! Már reggel is megcsodáltam a rétesrózsáidat, sőt Legnagyobbikom Barátnőjének is megmutattam, csak kommentelni nem volt időm. Hozzád mindig érdemes benézni, olyan ötleteid vannak, hogy az embernek nyitva marad a szája:)!

    VálaszTörlés
  9. Ez csodás! :-)) Nagyon kreatív vagy Kriszti!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek, dekoratív ez a forma:) Én jobban szeretem, ha szaftos a réteslap, ez így nem szárad ki nagyon?

    VálaszTörlés
  11. Egyszerre válaszolok mindenkinek: Köszönöm a kedves szavakat, én csak átvettem az ötletet, de már nem tudom honnan... Minden esetre tényleg nagyon dekoratív és finom így is. A tészta teteje ropogós az alja pedig szaftos és puha. Együtt beleharapni....Hm... fincsi! Köszi Lányok!

    VálaszTörlés
  12. Annyira egyszerű, és mégis micsoda költemmény készül belőle.

    VálaszTörlés
  13. Még tegnap este megsütöttem, nagy sikere volt, köszi az ötletet! :))

    VálaszTörlés
  14. A képek egyszerűen csodálatosak!

    VálaszTörlés