"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. január 21., hétfő

KLASSZIKUS KÓKUSZKOCKA
















Már Karácsonykor tervbe volt véve, hogy sütök Kókuszkockát, de akkor valahogy elmaradt. Most bevillant a hiánya, mert már meg sem tudom mondani, hogy milyen régen nem sütöttem ilyet, pedig a család oda van érte. Talán három éve Húsvétkor örültek neki utoljára. Épp itt volt az ideje, hogy klasszikus, régimódi formájában ide is felkerüljön a blogomba. Pofon egyszerű sütemény, mégis milyen fantasztikus ízzel bír... Recept a régmúltból, 1935-ből...



Hozzávalók: 40 dkg liszt, 1/2 csomag sütőpor, 20 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csipet só, 2 evőkanál méz, 8 dkg vaj, 3 tojás, 2 dl tej, 1/2 citrom reszelt héja.

Máz: 1 Ráma, 18 dkg cukor, 8 evőkanál tej, 5 kanál keserű kakaópor, 1 csipet só.

Forgatáshoz: 20-22 dkg kókuszreszelék



A tészta hozzávalóit tálba tesszük és alaposan kidolgozzuk. Sütőpapírral kibélelünk egy kb. 20 x 30 cm-es tepsit, beleöntjük a masszát, majd 180 C-on, tűpróbáig sütjük. Sütés után kiborítjuk, kihűtjük majd kb. 5 x 5 cm-es kockákra felvágjuk. A mázhoz egy kisebb lábosba  tesszük a vajat, hozzáadjuk a többi hozzávalót, majd addig melegítjük, amíg szép fényes-selymes krémet nem kapunk. A csokoládémártásba forgatjuk a tészta kockákat, majd alaposan megforgatjuk őket a kókuszreszelékben.





11 megjegyzés:

  1. Ma bűnöztem,ettem két aprósütit. Ezektől maximum nem fogyok. De ha erre a kockára csak ránézek, már hízok két kilót!!! Nagyon szeretem! :-)) Nyamm-nyamm!

    VálaszTörlés
  2. Ezt a klasszikust mi is nagyon szeretjük, de én is ritkán sütöm. Mindig van valami új, amit ki kell próbálni, így ezek a régi finom dolgok feledésbe merülnek, de most eszembe juttattad:)

    VálaszTörlés
  3. Tetszik ez a mézes tészta változat. Mi mindig sima piskótával készítettük...eddig. Ki fogom próbálni. Már hetek óta ennék ilyet. :D

    VálaszTörlés
  4. Gyerekkorom, de nem csak, örök kedvence. Nagyon szeretjük. :)

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is nagy kedven, elég gyakran sütöm. Csodás a képek hangulata:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem!
    Szoktam is hetente bűnözni, veszek magamnak egy-egy kockával, de az nem az igazi!

    VálaszTörlés
  7. Gyerekkorom KEDVENC sütije! Nem is értem, hogy az elmúlt pár évben miért nem készítettem el! :-)
    Majd most! :-)

    VálaszTörlés
  8. Ma jutott eszembe ez a süti, szerintem hétvégén megsütöm én is. =) Szeretjük nagyon, de nagyon régen csináltam utoljára =)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta,most sütöm. Már alig várom.
    A régi receptemben több mézzel volt és nagyon kemény lett mindig.
    Ezért már vagy 10éve nem sütöttem meg.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés