"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. január 30., szerda

CÉRNA TOJÁSOK













Ne kövezzetek meg, de már megint Húsvéti tojásokat hoztam... Ez egy újabb őrület nálam. Én nem tudom mi van velem, de most ráálltam a "tojás projektre". Azért hoztam, hogy hátha valakinek megtetszik és a kislányával, ezt könnyedén meg tudja csinálni. Pár apró lufi, és csodás tojásokat varázsolhatunk majd a barkafára vagy a bejárati ajtóra. Végtelenül egyszerű az elkészítési mód, máris írom... Szerintem nagyon vidám és különleges tojások.



Hozzávalók: 1 csomag "vízi-bomba" pici lufi, hímzőfonal tetszőleges színekben, 1 csésze víz, 2 csapott kanál étkezési keményítő, 1 csapott kávéskanál liszt.




A lufikat felfújjuk különböző méretűekre, majd a végükre csomót kötünk. Közben egy lábosba kimérünk egy csésze vizet, elkeverjük benne az étkezési keményítőt és a lisztet. Addig langyosítjuk, hogy feloldódjon benne minden. Nem kell főzni! Ez után a fonalat jól beáztatjuk a tejszín sűrűségű lébe, majd kezdjük lazán rátekergetni az apró lufikra. Egy tanácsot adnék, saját hibámon okulva, hogy érdemes a fonalat teljesen letekerni és a földről adagolni a lébe, mert könnyen úgy járunk, hogy összecsomósodik és nincs az az Isten és türelem ami kibontja...Szóval, jó sűrűn feltekerjük össze- vissza a lufikra a fonalakat. 


 
 Pinterest


Veszünk egy tálcát és a kész cérna-lufikat rárakosgatjuk. Arra ügyeljünk, hogy ne érjenek össze. Meleg helyen, csontszárazra megszárítjuk őket. Mikor biztos kiszáradtak és kő kemények lettek, akkor veszünk egy tűt, kipukkasztjuk a lufit belőlük, majd a lukon kihúzzuk a lufimaradékot. És voálá...., kész a művünk! Ötlet:Pinterest


Hát nem helyesek?!






Illéskrisz Konyhája


23 megjegyzés:

  1. Nagyon jól mutatnak ügyes vagy! Akár már most kipróbálnám, ha lenne hozzávalóm itthon?:-)) Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek! Remek ötletet adtál! El is fogjuk készíteni a csajszijaimmal:)

    VálaszTörlés
  3. De , nagyon:) Ezt ki kell próbálnom:) Mentem is:)

    VálaszTörlés
  4. Csoda vidámak és ötletesek. A képeidtől máris kedvem támadt a húsvétolásra.
    A locsolkodók biztosan örülnének az ilyen különleges tojásnak.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon-nagyon-nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuper! Javaslom a srácok Tanító nénijének!:9

    VálaszTörlés
  7. Lányok, köszönöm!

    Tekerjetek Ti is!! Szerintem jó ötlet Húsvétra. Esetleg még összetekert papírpénzt is lehet a közepébe tenni. Akkor még "értékesebb" lesz a locsolkodók számára... :o)

    VálaszTörlés
  8. Micsoda remek ötlet, kár, hogy már kinőttünk belőle, de azért elszórom a hírét a családban!!

    VálaszTörlés
  9. Jaj, de helyesek! Igen! Mi lampionokat csináltuk ezzel a technikával, tapétaragasztóval. Akkor a lufit kell a folyékony tapétaragasztóval vastagon bekenni és arra tekergetni a fonalat. Száradni hagyni és pukkasztani. Szerintem ez az utóbbi a legjobb része! :-))

    VálaszTörlés
  10. Te már nagyon készülsz a húsvétra... :) Különben szépeket alkottál! :o)

    VálaszTörlés
  11. A színe tényleg ennyire élénk marad? nem fakul, vagy szárad rá a lisztes keményítő? :)

    VálaszTörlés
  12. De jó ötlet! Idén először engem is elkapott a húsvéti dekorálhatnék... :-D

    VálaszTörlés
  13. Szia ! ez egy nagyon szuper ötlet, kár, hogy már idén nincs energiám megcsinálni, de jövőre elteszem ! Köszi! Szép húsvétot !

    VálaszTörlés
  14. Szia! Már tavaly elmentettem a bejegyzésed, nagyon tetszenek a tojások! Most álltam neki csinálni is egy párat, de szeretném a tanácsodat kérni. Hogyan fújtad fel a vízibombákat? Nekem tüdőből nem nagyon sikerül... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szájjal fújtam fel...Nem volt könnyű, de harmadik után már simán ment a dolog. Vagy lehet hozzá kapni ilyen kézi pumpás fújót. Azzal sokkal könnyebb...

      Törlés
  15. Köszi a gyors választ! Közben beszereztem egy biciklipumpát, azzal sikerült! :-) De valami nem túl jó minőségű lufit sikerült vennem, nagyon merev az anyaguk, sok már az első fújásnál elrepedt, kilyukadt... Úgyhogy a lufival lehetett a baj... De az első tojások már a radiátoron száradnak! :-)

    VálaszTörlés
  16. Szia! Nekem ráragard a lufira a cérna. Amikor kiszáradt és kipukkasztottam úgymaradt, csak kicsit meggyűrődőtt az egész.Mit ronthattam el? Köszi!

    VálaszTörlés
  17. Szia! Teáskanál, vagy evőkanál keményítő kell bele?

    VálaszTörlés
  18. Illetve kb mennyi idő alatt szárad meg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ha radiátorra teszed, 2-3 óra alatt tökéletesen kiszárad.

      Törlés