"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. január 20., vasárnap

LILAFŐZELÉK SÜLT KOLBÁSSZAL











"Lilalé" volt már a blogon, ami lila káposzta krémlevest takart. Akkor most jöhet egy kis Lila-főzelék is. Szeretjük a káposztákat szinte minden formában. Lucskosan, tésztán, savanyúan, főzeléknek vagy akár rétesben, lángosban... Akárhogy. Emlékszem, amikor bölcsiben dolgoztam, ott főztek a kicsiknek édes káposztából, főzeléket. Igaz, azt fehérből tették és nem lilából, de szerintem ez mit sem változtat a tényen. Azóta sokszor készült már az itthoniaknak is, bosszantásból... Nem nagyon kedvelik, pedig a paradicsomosat igen. Nem is értem... Szerintem nagyon finom. Sült kolbásszal és friss ropogós serclivel maga volt az ízkavalkád....


Hozzávalók 4 személyre: 1 kisebb fej lila káposzta, só, cukor, őrölt köménymag, 3 evőkanál olaj, 3 csapott kanál liszt, 1 dl tejszín, 1 evőkanál ecet.


A káposztát legyaluljuk, vagy nagyon vékony, szálasra megvágjuk. Annyi vízzel, amennyi éppen ellepi feltesszük főni. Ízesítjük sóval és kevés cukorral. Míg fő a  káposzta, addig kevés olajon megpirítunk egy mokkáskanálnyi őrölt köményt. Mikor már kezd finom illata lenni, akkor hozzáadjuk a lisztet és világos rántást készítünk vele. Ezzel sűrítjük be, a megfőtt káposztát. Belekeverjük a főzelékbe a tejszínt, majd savanyítjuk egy kevés ecettel. Sült kolbásszal és friss, ropogós kenyérrel tálaljuk.








Illéskrisz Konyhája




6 megjegyzés:

  1. Hű,de lila! Nagyon durva. Sose hallottam,hogy főzeléket készít valaki káposztából.

    VálaszTörlés
  2. Ez bámulatos! Káprázatosan szép a színe. Már a lilalétől is elájultam, de ez talán még azt is felülmúlja. Ezt nem szabad kihagynom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a színe, üdtő, én nagyon szeretném, a családban nem vagyok biztos:)

    VálaszTörlés
  4. Még soha nem hallottam róla, de nagyon jóóól néz ki!!! :-)
    (Az enyémek sem ennék meg)

    VálaszTörlés
  5. Engem nem bosszantana ha ilyen főzeléket kapnék! :)) Szeretem a káposztás ételeket, ilyet még sosem ettem! Csak el ne felejtsem, mert nagyon guszta és még gyönyörű is! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép!! Igazán nem sokszor használtam még vöröskáposztát (vagy lilát), nem szerettem, mert a kezemet is befogta. De a főzelék ötlete nagyon tetszik.

    VálaszTörlés