"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. január 24., csütörtök

ROMANTIKUS HÚSVÉTI TOJÁSOK














Tudom, tudom....hol van még a Húsvét..! De ezt muszáj voltam kipróbálni...Alig ocsúdtam fel a Karácsonyból, máris úgy érzem, hogy vészesen közeledik a tavasz ünnepe, a Húsvét. Ilyenkor már elkezdek gondolkodni, hogy milyen szép tojásokat fessünk a lánykámmal. Már nem bírtam tovább, hogy ne készítsem el, az első kifújt tojásokat... Különben a gyengéim a szépen festett tojások. Legyen hagyományos piros, szalvéta technikás, írott, vagy népművészeti motívummal festett, nekem mind a kedvenceim. Így van ezzel a romantikussal is. Egyszerűen bele szerettem, nem volt mit tenni. Elmentem a legközelebbi kreatív boltba és vettem hozzá dolgokat: Rózsás szalvétát, szürke üvegkontúr festéket, fehér hobby festéket és decoupage ragasztót. Ecsetem és lakkom már volt itthon. Lassan lehet ám gyűjtögetni a kifújt tojásokat, hogy tökéletesen kiszáradjanak és összegyűljenek az ünnepre. Ezek a tojások csak a prototípusok, mert az igaziakat majd szép fehér tojásból szeretném megcsinálni, azokat meg még meg kell rendelnem. Ezek sima barna héjú tojások voltak, így jóval több pepecs volt a fehérre festésükkel. A fehér héjú tojásoknál ilyen gond nincs, mert csak alapozni kell őket. A többi munkamenet már könnyebb volt. Imádom őket, elsőre nem is lettek olyan rosszak. Azért vannak bennük hibák, de majd a következőknél már jobban fog menni az alkotás.
Ötlet: Pinterert

Nem túl bonyolult, de máris mutatom a fázis képeket:



A kifújt és tökéletesen száraz tojásokat grafit ceruzával, tetszőleges mintával előrajzoljuk.





Ez után a minta szerint felvisszük a tojásra a szürke üvegkontúr festéket. Nem kell, hogy tökéletesen egyenesek legyenek a vonalak, mert attól lesz egy kicsit rusztikus is. Megvárjuk míg teljesen megszáradnak.





Száradás után a fehér hobby festékkel befestjük a tojásokat, ha kell akkor duplán visszük fel rá, hogy teljesen takarjon. Megint megszárítjuk.




Száradás után, finom csiszolópapírral átcsiszoljuk a kiemelkedő kontúrt, hogy patinás külsőt kapjon a minta.






Ez után szalvéta technikával virág motívumokat ragasztunk a tojás egyik felére. Száradás után lelakkozzuk a kész tojásokat.











Jó munkát!



Illéskrisz Konyhája



16 megjegyzés:

  1. Kriszti, ez eszméletlenül gyönyörűűűűű! Nekem nem lenne szívem ajándékba adni.Hihetetlenül ügyes vagy, csak gratulálni tudok. :-)

    VálaszTörlés
  2. Hihetetlenül ügyes vagy Kriszti!Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  3. Nea!

    Pont ezért kezdtem bele a festésbe, mert legalább 18 db.-ot kell csinálnom. Köszönöm!

    Nelli!

    Köszönöm! :o)

    Janka!

    Neked is köszönöm! :o)

    VálaszTörlés
  4. Álomszépek a húsvéti tojásaid! Nagyon tetszik a mintázat is, a színei is!
    És kedves vagy, hogy megosztod a készítés fázisait, bár én így se tudom utánad csinálni,ehhez nincs türelmem.

    VálaszTörlés
  5. Látom már nagyon várod a tavasz! Én is, bár még el tudnám képzelni, hogy síelünk, de legalább is szánkózunk nagyokat. Csak essen hozzá még hó! Ezek a tojások viszont nagyon csábítóak, tényleg romantikusak. De mit csináljon egy fiús anyuka??? Fessen magának ilyen csodákat! ;-D

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép tojások, igazi romantikus hangulat:) Már nagyon készülsz, még csak január van, azt sem tudom mikor lesz húsvét:) Ügyes vagy, gratulálok:)

    VálaszTörlés
  7. Szépek! Még van idő belejönni az elkészítésbe:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó lett! Ügyes vagy - ebben is! :)

    VálaszTörlés
  9. Mindig is úgy gondoltam, hogy Benned egy művész veszett el, a szó legjobb értelmében. Ezek a tojások is ezt bizonyítják. Hihetetlen, hogy milyen ügyes vagy és milyen türelmed van a szép dolgok létrehozásához. Gratula :)!!

    VálaszTörlés
  10. HúÚúúúú!
    Mindig is tudtam, hogy benned egy reneszánsz lélek lakozik sok sok rokokórózsával és cirádával, de hogy ezt még ki is tudd hozni magadból, hogy megmutasd.
    Már a sütésben is irigyeltem azt a sok-sok ötletet, ilyen meg olyan figurás péksüteményt, köszönöm, hogy vagy nekünk Kriszti!
    Nagyon ízléses, nagyon ötletes és szuper!
    Azt hiszem gondolkodok a tojások kifúvásán.
    Azért valami időintervallumot adj meg légy szíves, mennyi idő alatt készültek el a fázisok.
    Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a hízelgő szavaidat! Máris pótolom a hiányzó láncszemeket. Az üvegkontúrnak szobahőmérsékleten kell kb. egy óra, hogy megkössön, a festék viszonylag hamar 1/2 óra alatt megszárad, a decoupage ragasztó szintén. De én spóroltam az idővel és betettem a tojásokat száradni a sütőbe 40 C-ra. Így sokkal rövidebb idő alatt megszáradtak a fázisok. Köszi!

      Törlés
  11. Marisz!

    Köszönöm! Hátha kedvet kapsz Te is egyszer!

    Gionetta!

    Fiúkkal is lehet tojást festeni, ha nem is ilyen rózsásat. Szokták szeretni ők is ezt a munkát...

    Trollanyu!

    Nem volt tervben a készülődés, de amikor ezeket megláttam...Hm, elcsábultam...

    Krinsz, Farci!

    Köszönöm! :o)

    Maria!

    Köszönöm, kedves vagy! :o)

    VálaszTörlés
  12. Nem találok szavakat.....:-OOO
    És igazad van, sosem lehet időben elkezdeni az ünnepekre való készülődést!

    VálaszTörlés
  13. Baromi ügyes és ötletes vagy, csak ámulok az ilyen dolgaidon, ez azért is van, mert én teljesen alkalmatlan vagyok az ilyen "pepecselős" munkára, túl türelmetlen vagyok talán, szóval nagyon szépek lettek a tojások, majd figyelem a többit is húsvétig és húsvétkor, mivel én inkább szemlélődő leszek, mint tevékeny:-))))

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörűek lettek!!!!
    Köszönöm szépen a leírást, ezen felbátorodva én is elkészítettem. :) http://dittisdolgok.blogspot.hu/2013/03/romantikus-husveti-tojasok.html

    VálaszTörlés