"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. december 22., szombat

MÉZESKALÁCSOS ZSERBÓ















Sütöttem egy nagy tepsi Zserbót. De nem akármilyet, hanem mézeskalácsosat... Ezt most találtam ki. És milyen jól tettem! Ez olyan finom, hogy csak na... Mikor megsült, levágtam a sütemény széleket és bevallom őszintén, meg is ettem, pedig ezt a kutyuskám szokta... Jó-jó, azért kapott belőle ő is, igaz nem sokat. Szóval ha szeretitek a mézeskalácsot, a diót és a csokit, akkor ezt Nektek is meg kell sütni. A fúzió remekül működött ebben a sütiben. Csak maradjon Karácsonyig... Még szerencse, hogy csak két nap van hátra. Addig lakat alatt őrzöm majd... Magamtól. Jövőre, csak így fogom megint megsütni, annyira bejött...


Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 1 Ráma, 10 dkg cukor, 2 tojás sárgája, 1,5 dl langyos tej, 2,5 dkg friss élesztő, csipet só, 1 késhegynyi szódabikarbóna.

Töltelék: 25 dkg mézeskalács morzsa, 20 dkg darált dió, 5 dkg porcukor, 1/2 zacskó mézeskalács fűszerkeverék, 1 üveg őszibaracklekvár.

Mázhoz: 15 dkg étcsokoládé, 5 dkg fehér csokoládé.



Az élesztőt felfuttatjuk a fele mennyiségű tejben, majd a többi hozzávalóval tésztát gyúrunk. Négybe vesszük, majd egyenként kinyújtjuk kb. 25x35 cm-es lappá. Az alsó lapot egy vajazott-lisztezett tepsibe simítjuk. Alaposan megkenjük a lekvárral majd megszórjuk a cukrozott darált dióval, a mézeskalács morzsával és a mézeskalács fűszerkeverékkel. Átcsepegtetjük egy kevés lekvárral. Rásimítjuk a következő kinyújtott lapot. Ismét töltelék és így tovább. A végén a negyedik lappal beborítjuk a süteményt. Alaposan lenyomkodjuk a süti tetejét és villával megszurkáljuk. Előmelegített sütőben, 175 C-on, kb. 25-30 perc alatt készre sütjük. Mikor kihűlt a sütemény, a kétféle csokoládéval bevonjuk a tetejét. Hasábokra felvágva tálaljuk.







Illéskrisz Konyhája




12 megjegyzés:

  1. Kriszti ez a zserbó csodásan finom lehet, nehezen állnék ellen a csábításnak! :) Legyen boldog karácsonyotok! Puszi! :)

    VálaszTörlés
  2. De kár, hogy az idén nem én sütöm a zserbót! Anyánál pedig nincs mézeskalács. Kicsit nehéz lenne megoldani a küldést! ;-o De jövőre megjegyzem!
    Boldog karácsonyt kívánok Nektek, zserbóval!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jól hangzik!! Csak nyelek itt nagyokat ! :)
    Békés, Boldog Karácsonyt Kívánok !

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus vagy! Az októberi kenyérsütős világnap óta olvaslak és el-el készítem a receptjeidet. Sajnos nekem ennyi sütire nincs időm, a marcipános linzer és a mézeskalács kipipálva, de még a bejgli hátra van. Minden évben új receptet keresek, mert sosem vagyok megelégedve a bejglijeimmel. Az alapprobléma majdnem mindig ugyanaz, mégpedig, hogy kireped. :( Nagyon megörültem, hogy találtam nálad mákos bejgli receptet. Lehet összefüggés a kirepedés megelőzése és az éjszakai pihentetés között? Mert ilyet még nem hallottam. Esetleg a futtatás mellőzése is segíthet, hogy ne repedjen, mert ilyet se próbáltam még, de Te így írod és végeredményed szokás szerint gyönyörű. Köszönöm, ha tudsz válaszolni. Továbbá én is meghitt, boldog karácsonyt kívánok! Ildi

    VálaszTörlés
  5. Békés boldog karácsonyt Nektek!! Puszi!

    VálaszTörlés
  6. Én is boldog karácsonyt kívánok neked!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó ötlet ez a mézeskalácsos zserbó! Boldog karácsonyt!:)

    VálaszTörlés
  8. Békés, boldog örömteli karácsonyt kívánok! :)))

    VálaszTörlés
  9. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok Neked és szeretteidnek! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szeretem a zserbót, de így még jobban szeretném!! Gyönyörűek a képek, az előző linzeré is, de a zserbó... valami csodás:)!

    VálaszTörlés