"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2024. augusztus 9., péntek

~ PISZTÁCIAKRÉMES MINI KIFLIK ~

 


























Nagyon felkapott mostanság a pisztáciakrém. Konkrétan úgy kell vadászni rá, mert nem mindig kapható. Hosszas vadászat után feladtam a harcot, hogy rátaláljak. Már azon voltam, hogy veszek sima pisztáciát és majd magam megcsinálom. Árban amúgy majdnem ott lett volna... Aztán mikor nem is gondoltam rá, a Lidl-ben megláttam garmadával. Vettem is három üveggel. Biztos ami biztos, legyen. Mivel korábban egy desszerthez csak fél üveggel használtam el, nehogy tönkre menjen címszóval, sütöttem belőle ilyen cuki kis ropogós kiflicskéket. Sok cécó nem volt vele, a bolti leveles tészta pont jó, hogy volt hozzá itthon a hűtőben. Nagyon finom, szuper vendégváró falatkák.


Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 1/2 üveg pisztácia krém, 3 evőkanál vágott pisztácia, 1 tojás sárgája a lekenéshez, porcukor a szóráshoz.


A leveles tésztát kitekerjük, hosszában félbe, utána keresztben 6 csíkra, majd a csíkokat átlósan is felvágjuk. A képen láthatod... Így összesen 24 db. mini kiflit fogunk kapni.





A pisztáciakrémből mindegyik szélesebb tészta részre teszünk egy mokkáskanálnyi adagot. Szorosan feltekerjük őket. 






A kész kifliket egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, majd a tetejüket lekenjük a felvert tojás sárgájával. Felaprított pisztáciával megszórjuk még és mehetnek sülni az előmelegített, 190 C°-fokos sütőbe sülni. Kb. 20 perc alatt szép pirosra megsütjük őket. Sütés után langyosra kihűtjük a kifliket, majd porcukorral megszórva tálaljuk. Opcionálisan kerülhet a kiflik tetejére még egy kis pisztáciakrém is...


 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése