"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2023. június 4., vasárnap

~ BARACKOS TÚRÓS TORTA POHÁRBAN ~

 


















Most már nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy nyár van. Igaz nem kánikula, de elég kellemes meleg az idő már. Az eper szezon éppen dübörög, viszont a többi hazai gyümölcsre, azért még várni kell. Addig lehet vásárolni boltokban a délebbről érkezett korai fajtákból. Kaptam piros, mondom piros, sárgabarackot. Gondoltam ezt muszáj megkóstolnom, illetve főzni belőle 2-3 kis üveg lekvárt. Már csak a színe miatt is...Vettem persze, és ahogy ott rotyogott a kis fazekamban, rögtön beötlött egy poharas desszert fizimiskája. Volt itthon krémes osztrák túróm, még korábban vettem a sógoroknál, meg tejszínem és babapiskótám is... Annyi a különbég a "mi" túrónkhoz képest, hogy ez nem annyira savanykás. A mascarpone és krémestúró között van az íze, szerintem. Szóval kicsempésztem pár kanál lekvárt a fazekamból, és lerétegeztem azt piskótával és a selymes túrókrémmel. Pazar desszert született az biztos. Végül is bármilyen barack jó hozzá, nem kell feltétlenül piros barack után szaladgálnunk. A színe azért ott van, na...


Hozzávalók 4 desszerthez: 8 db. babapiskóta, 200 ml. tej a forgatáshoz, 250 gr. krémes túró, 200 ml. tejszín, 1 citrom reszelt héja, 1 tasak vaníliás cukor, 2-3 kanál porcukor, 2 kanál sűrített tej. Továbbá: 8 kanál darabos baracklekvár, citromfű.


A túrót egy tálba tesszük, majd hozzáadjuk a porcukrot, a citrom reszelt héját, a vaníliáscukrot és habosra keverjük. A tejszínt tálba öntjük és felverjük kemény habbá. A kész tejszínhabot lazán a túrós krémbe keverjük. A krémet habzsákba töltjük, majd veszünk 4 desszertes tálkát, és a tejben megforgatott babapiskótákat, kettesével a tálkák aljára helyezzük. A nyomózsákból, túróval töltjük meg a kelyheket kb. félig. Erre jöhet a frissen főzött darabos sárgabaracklekvár. A tetejére ismét túróhab kerül. Díszítjük a desszertet a citromfűvel, majd fóliával letakarva a hűtőbe tesszük dermedni, a tálalásig.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése