"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2022. február 25., péntek

~CURRYS LASKAGOMBA BAMBUSZRÜGGYEL~



















Csurikától, a kedves szomszédénitől, saját nevelésű laskagombát kaptam. Ez aztán tényleg házi, szeretettel növekedő élelmiszer volt. Friss, harmatos és üde. Milyen jó lenne csak ilyen hozzávalókból főzni mindig. Mondjuk zöldségeket..., állatra nem gondoltam. Képtelen lennék megölni bárkit is. Persze, most sokan mondhatják, természetesen joggal, hogy akkor minek eszek húst, ha ezt a nézetet vallom... Igaz. De felejtsük is el ezt, beszéljünk inkább erről a keleties ételről. Két szóval jellemezve: piszkosul jó!  A curry megint egy megosztó íz, vagy szeretjük, vagy utáljuk. Én az előbbi csoporthoz tartozom, ezért is gondoltam arra, hogy a csirkehúst most kihagyva, a laskával helyettesítem azt. Jól tettem. Próbáljátok ki, szerintem nagyon fog ízleni.

 

Hozzávalók 4 személyre: 800 gr. friss laskagomba, 2 közepes fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 piros chili paprika, 2 vastagabb karika friss gyömbér, 3-4 evőkanál olaj, 1 evőkanál puha vaj, 1-1 kávéskanál kurkuma, őrölt kömény, őrölt koriander mag, őrölt Cayenne bors, curry por, 200 ml. kókusztej, 200 ml. tejszín, 1 üveg bambuszrügy, 1 citrom leve és reszelt héja, friss vágott petrezselyem vagy koriander zöld. Tálaláshoz: jázmin rizs, citromgerezd.


A hagymákat megpucoljuk és egy aprítógépbe tesszük. Hozzáadjuk a chili paprikát és a pucolt, friss gyömbért is. Egy kis vizet hozzáadva, krémesre zúzzuk az egészet. Egy nagyobb serpenyőbe felforrósítjuk az olajat a vajjal, majd ráöntjük a hagymás alapot. Kevergetve kissé lesütjük az egészet. A laska gombát leöblítjük, vékonyan felcsíkozzuk és a már kissé lesült alaphoz adjuk. A bambuszrügyet szitában átöblítjük és azt is a gombához adjuk. Kis vizet öntünk alá és fedő alatt puhára pároljuk az egészet. A kókusztejbe belekeverünk egy kis kanál kukorica keményítőt és azzal öntjük fel a ragut. Krémessé keverjük az egészet. Felforraljuk. A végén hozzáadjuk a tejszínt, a citrom levét és reszelt héját. Egyet forralunk rajta, és máris kész. Párolt jázmin rizzsel, citromgerezddel, vágott petrezselyemmel megszórva kínáljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése