"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2021. október 30., szombat

~ MANGÓ HAB ~

 











 








Egyre jobban kedvelem a mangót. Bár sokáig bizalmatlan voltam ehhez az egzotikus gyümölcshöz, de amióta vettem és megkóstoltam, egyre jobb a kapcsolatunk. Pár napja beszereztem egy hatalmas példányt a Lidl-ben, persze mint ahogy szokott lenni, nem volt igazán megérve, kemény volt. Hazajövet máris mellé tettem egy fürt banán mellé és ott három nap alatt be is érett tökéletesre. Nem tudom mi a közük egymáshoz, de olvastam, hogy a banán jó hatással van az érési folyamatokra az avókádónál és a mangónál. Igaz. Szépen bepirosodott és megpuhult, az íze pedig mzédes lett. Ha nem desszerthez lett volna, betoltam volna az egészet együltő helyemben, mert olyan ízes volt. De a kreativitás felül írta ezt, és elkészült beőle ez a könnyed mangós desszert. Három dolog kellett hozzá: tejszín, méz és citrom. Ennyi. Amennyiben ha többet akartunk volna vele foglalkozni, akkor egy vajas, pirított keksz morzsa mehetett volna a poharak aljába... Szerintem így is el fog fogyni.


Hozzávalók 4 személyre: 1 nagyobb érett mangó, 250 ml tejszín, 1 citrom leve, kevés reszelt héja, 3 kanál méz vagy ízlés szerint édesítőszer. Tálaláshoz: citromfű.


A tejszínt félkemény habbá felverjük, négy kiskanálnyit félre teszünk belőle. A mangót vékonyan meghámozzuk, majd húsát felkockázzuk. Pár kockát félre teszünk a díszítéshez és egy botmixerrel pürésítjük. A mangópürét ízesítjük a citrom levével, reszelt héjával és a mézzel. Kikeverjük. A püré 2/3 részét a felvert tejszínhez keverjük. Négy desszertes pohár aljába teszünk egy adag tejszínes krémet, erre jön a sima mangópüré, majd megint tejszínes krém és mangópüré. A végén jöhet a desszertek tetejére a tejszínhab, a mangó kocka és a citromfű. Tálalásig behtjük. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése