"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2019. december 20., péntek

~ ALBERT SZELET NUTELLÁVAL ~














Gyerekkorom keksze az Albert... Talán ennek az íze maradt a régi, mint volt hajdanán. Ezt most azért mertem így kateórikusan kijelenteni, mert se a Túró Rudinak, se a Balaton szeletnek sem olyan már az íze, mint akkor, amikor én gyerek voltam. Persze sorolhatnám a többi retró élelmet is, amin felnőttem és már közük nincs a régi zamatokhoz. De, hogy ne ragadjak meg a múltamban, hoztam egy klasszikus régimódi édességet, az Albert kekszes süteményt. Anyukám sosem csinált ilyet, ő inkább piskótát sütött. Viszont az egyik barátnőm anyukája előszeretettel ragasztgatta össze a kerek kekszeket valami csokis kulimásszal. Mi pedig faltuk, mint az éhezők. De rég volt... Most előszedtem, leporoltam ezt a retró receptet és kissé felújítva tálalom nektek. Készítsétek el Karácsonyra, mert tök egyszerű és nagyon finom!


Hozzávalók: 1 csomag Albert keksz, 100 ml. lefőtt fekete kávé, 250 gr. mascarpone, 6 nagy kanál Nutella, 4-5 nagy kanál keserű kakaópor, ízlés szerint 1-2 kanál porcukor / én nem tettem bele /. Szóráshoz: keserű kakaópor vagy reszelt csokoládé.


A mascarponét tálba kanalazzuk, majd hozzáadjuk a Nutellát, a kakaóport és a ha kell, a porcukrot. Habosra kikeverjük az egészet. A kávét tálkába öntjük és a kekszet egyenként megmártjuk benne, majd kenünk rá a krémből. Jöhet a következő keksz, a krém és szorosan összetapasztjuk. Így tovább, amíg az összes hozzávaló el nem fogy. A végén késsel elkenjük a sütihenger tetején kilógó krémeket és meghintjük a tetejét a kakaóporral. Fóliával lefedjük és egy éjszakát pihentetjük. Ez alatt megpuhul. Másnap ferdén felszeleteljük és úgy tálaljuk. teljesen olyan íze van, mint egy jó féle csokitortának.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése