"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. augusztus 18., csütörtök

~ KÓKUSZTEJES CHIA PUDING ~












Az azték zsálya magja a chia mag. A maják és az aztékok egyik fő élelmiszere volt. Azt is olvastam még róla, hogy nagyon egészséges, kiváló forrása az esszenciális zsírsavaknak, optimális az omega 3 és 6 aránya. Vegetáriánusok, vegánok számára a halolaj méltó helyettesítője. Oldható és oldhatatlan rostok gazdag forrása és ásványianyag-tartalma sem elhanyagolható. Tartalmaz kalciumot, vasat, káliumot, foszfort, cinket, mangánt, molibdént és magnéziumot, bórt, niacint, B12-vitamint és folsavat, szóval minden jót ami szervezetnek kell. Ja és a legfontosabb, hogy leköti azokat a rémes szabad gyököket is, és késlelteti az öregedést. Na, ez kell nekem! Sokszor láttam blogokon, de valahogy mindig elsiklottam felette. Pedig ha tudtam volna, hogy milyen jó, már jóval korábban készítek belőle ilyen finom desszertet... Hatalmas erő egy picinyke magban. És ha elolvasod, hogy hogyan is készül, szerintem meg is fogsz lepődni rajta. Konkrétan sehogy. Mármint azért sehogy, mert csak bele kell keverni a folyadékba és megvárni amíg megduzzad és krémessé válik. Ennyi. Ennél egyszerűbb desszert szerintem nincs is a világon. Mivel abszolút íztelen, rajtunk múlik, hogy milyen zamata lesz a pudingunknak. Jó sok gyümölccsel fantasztikus csemege. Ha csokisat szeretnénk, akkor kakaóport keverünk bele, ha intenzív gyümölcsöset, akkor a fele mennyiségű gyümölcsöt pürésítjük és azt is a maghoz keverjük.


Hozzávalók 2 személyre: 1 csésze sűrű kókusztej, 1/4 csésze tej, 2 púpos evőkanál chia mag, 2 evőkanál méz, 1 mokkáskanál vanília esszencia. Tálaláshoz: friss gyümölcs, citromfű.


A kókusztejet tálba mérjük, majd hozzá adjuk a többi résztvevőt is. Kikeverjük, majd fóliával letakarva a tálat, hűtőbe tesszük 2-3 órára vagy egy egész éjszakára duzzadni. Ez idő alatt a chia magába szívja a nedvességet, megduzzad és krémessé válik. Tálaláskor két desszertes pohárba elosztjuk a pudingot, majd megrakjuk a tetejét friss, darabolt gyümölcsökkel. Legközelebb duplázva készítem...







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése