"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. augusztus 13., szombat

~ EXTRA ROPOGÓS KARFIOL FALATOK ~












Rajongunk a panírozott ételekért, ezért legalább egyszer egy héten kerül belőle egy adag az ebéd vagy a vacsora asztalra. Nekem nem szempont, hogy mi van a ropogós kéreg alatt, szeretem hússal is, de a zöldségek is nagyon jó alapanyagok hozzá. Rántottam már burgonya karikát, almát, zellert, gombát, cukkinit és padlizsánt is, utóbbi háromból " fasírt " is készült. Hát azok is fenomenálisak... Szóval Isteniek a paníros cuccok ! De amit most hozok receptet, na az valami fenomenálisan roppanós bunda. Soha nem ettem még ehhez foghatót, konkrétan nem bírtam abba hagyni az evését. Sok macera nincs vele, még előfőzni sem kell hozzá a karfiolt, csak egyszerűen megmártani a fűszeres masszában és zsemlemorzsázni. Szóval nagyon ajánlott kipróbálni! Gondolom nem csak a karfiollal ilyen finom, hanem más zöldséggel is.


Hozzávalók: 1 fej karfiol, 1 csésze tej, 1 csésze liszt, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1 mokkáskanál bors, 1 mokkáskanál cayenne bors, 1 bögre durva szemű zsemlemorzsa, kevés olaj a sütéshez, sütőpapír.


A karfiolt megmossuk, szárazra töröljük és rózsáira szedjük. Ha túl nagyok a rózsák, akkor felezzük és negyedeljük őket. Egy tálba mérjük a lisztet, a tejet és a fűszereket majd alaposan kikeverjük, hogy sűrű massza váljék belőle. Villával, ebbe mártogatjuk bele a karfioldarabokat.




Végül a megmártott karfioldarabokat belehempergetjük a morzsába is.






Egy tepsibe sütőpapírt teszünk, kissé beolajozzuk majd rárakosgatjuk a panírozott darabokat és olajjal áthúzzuk vékonyan. / Nekem van egy teflon bevonatú sütőtálam, én abban szoktam megsütni. / 




A sütőt előmelegítjük 200 °C-fokra és amikor már elérte a hőfokot, betesszük sülni a karfiolt. Addig sütjük egyszer megfordítva, amíg aranybarnára meg nem sül. Mikor elkészült, mártásokkal és párolt rizzsel frissen tálaljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése