"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2016. június 10., péntek

~PADLIZSÁN-ROPOGÓS TEJFÖLBUNDÁBAN~
















Ne csodálkozzatok rajtam mostanában, ha rendre zöldséges ételeket hozok... Egyszerűen beszippantott a nyári piacok világa. Notórius piacra járó lettem. Imádok bolyongani a sorok között, fecsegni a kofákkal és válogatni a friss zöldségek és gyümölcsök sokaságából. Kár, hogy mindezt csak hét végén tehetem. Illetve néha hét közben is a Fény u.-i piacon, ha jut rá egy soványka fél órám. Itt vettem a mai vacsorához való fehér padlizsánt is. Nem tudom van-e különbség a lila vagy a fehér között, szerintem semmi, talán csak az árában... Az íze pont olyan finom mindkettőnek. Ebben a ropogós bundában annyira különleges lett, hogy még az én finnyás Jancsim is evett belőle jó pár karikát. Köret nem volt hozzá, csak úgy mártogatva ettük a csilis szósszal. Elég laktató, úgy hogy egy padlizsán bőven elég volt négyünknek. Az alapötletet itt találtam hozzá...


Hozzávalók: 1 nagyobb padlizsán, só. Panírhoz: 2 tojás, 4 kanál liszt, 6 kanál tejföl, só, őrölt fekete bors. A morzsához: 1 bögre zsemlemorzsa, 1 kávéskanál fokhagyma granulátum, 1 kávéskanál szárított petrezselyem, 1/2 bögre reszelt sajt. Sütéshez olaj. Mártás: 3-3 kanál majonéz illetve tejföl, 1 kávéskanál csili szósz, kevés aprított petrezselyem.

A padlizsánt megmossuk, szárazra töröljük és kisujjnyi vastag szeletekre felvágjuk. Sózzuk, kicsit állni hagyjuk, hogy a só átjárja a zöldség húsát. 




A panírozáshoz előkészítünk egy kis tálka lisztet, majd a tojásokat tálba ütjük és hozzákeverjük a tejfölt, a négy kanál lisztet, a csipet sót és a borsot. A zsemlemorzsába belekeverjük a reszelt sajtot, a szárított fokhagymát és a petrezselymet. Egy nagyobb serpenyőbe olajat forrósítunk, majd a következő képen bepanírozzuk a padlizsánszeleteket: liszt - tejfölös massza - sajtos zsemlemorzsa. A forró olajban aranybarnára kisütjük a padlizsánokat. Míg sülnek, addig kikeverjük a csilis mártást is. A kisült padlizsánokat itatós papírra szedjük és forrón  tálaljuk a csípős mártással. Ropogósan finom, laktató zöldségétel.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése