"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. november 4., szerda

~ KLASSZIKUS GRÍZES TÉSZTA ~












 Egy klasszikus magyar tésztaétel a régmúlt időkből... Véleményem szerint igen mostohán bánik vele a hazai gasztronómia, mert sokszor említésre sem méltatják. A régi szakácskönyvekben minduntalan szerepel, viszont a modernekben egyáltalán nem írnak róla. Nagyanyáink maguk gyúrt tésztából készítették, ami természetesen sokkal finomabb volt mint a mai kész tészta. Arra gondoltam írok ennek a tésztának egy posztot, hogy igenis helye van a nagy klasszikusok között. Megérdemli. Finom és egyszerű. Egy tartalmas, sűrű leves után kiváló levezető... Porcukorral és lekvárral fogyasztják többségében, de hallottam már olyanokról is, akik savanyúsággal kedvelik.


Hozzávalók: 1 csomag spagetti tészta vagy 3 tojásból gyúrt friss metélt tészta, 1 bögre búzadara, 1/2 bögre víz, 1 csapott mokkáskanál só, 1 kanál cukor, kevés olaj. Tálaláshoz: porcukor, baracklekvár.


A tésztát sós, lobogó vízben fog keményre megfőzzük, majd leszűrjük és melegen tartjuk. Egy nagyobb serpenyőben kevés olajat forrósítunk és zsemleszínűre pirítjuk rajta a grízt. Kevergessük állandóan nehogy leégjen. A végén ízesítjük a pirult grízt a sóval és a cukorral. Hozzáöntjük a vizet, de legyünk óvatosak, mert felsistereg az egész, nehogy megégessük a kezünket. Addig kevergetjük a grízt, míg pergőssé nem válik. Ez után a meleg tésztát összekeverjük a pirított grízzel és máris tálaljuk az ételt. Porcukorral és lekvárral fogyasztjuk.







4 megjegyzés:

  1. Óriási kedvencem!!! Ez is olyan finomság számomra, melyből "degeszre" bírom enni magam! :o) Jó is, hogy eszembe juttattad, csinálok ma egy kis adagot...
    Tavaly én is tettem ki róla egy posztot, mert mint ahogy Te is írod - megérdemli!!

    VálaszTörlés
  2. Nálam is fent már van ezer éve, imádjuk, majd minden héten van, de egy hónapban egyszer biztosan. Én úgy eszem, hogy először egy adagot sósan és kovászos uborkával, majd egy adagot édesen lekvárral desszertnek, mindkét variációért megveszek annyira szeretem :-)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is a kedvencek között, örülök, hogy írtál róla!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Krisztina! Gyerekkori menza emlékeket idézett meg ez a recept, gyorsan ki is próbáltam, nagyon finom lett:)
    Gyorsan végigböngésztem a recepteket, jó sokat fel is írtam, hogy meg kell csinálnom:)
    Külön gratulálok a gyönyörű tálalásnak és a fotóknak, felteszik a pontot az i-re. Nagyon szép, igényes az oldal, le a kalappal!

    VálaszTörlés