"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. április 26., vasárnap

~ BÉCSI TÖLTÖTT TÚRÓS PALACSINTA ~








 







Túrós palacsintát a szokásos módon szoktam készíteni, simán csak megtöltve és édes tejföllel meglocsolva. Most viszont tovább mentem vele és össze is sütöttem. Lajos Mari oldalán találtam rá a receptjére, és rögtön mód beleszerettem. A nála lévő fotók láttán azonnali késztetést éreztem arra, hogy palacsintát süssek. Ja és túróval össze is süssek... Nagyon finom, érdemes megkóstolni! Gulyásleves után, remek desszert volt.


Hozzávalók: 13 dkg liszt, 2 tojás, 1 kanál olaj, 1 csipet só, 3 dl tej. Töltelék: 25 dkg túró, 2 tojás szétválasztva, 10 dkg porcukor, 3 kanál puha vaj, 1 csipet só, 1/2 citrom reszelt héja. Öntet: 1 dl tej, 1 tojás, 3 dkg porcukor, 1 cs. vaníliás cukor.



A tészta hozzávalóit tálba tesszük és habverővel csomómentesre kikeverjük. 15 percet pihentetjük a keveréket, majd olajozott serpenyőben, 12-14 palacsintát sütünk belőle. A töltelékhez a vajat habosra keverjük a tojások sárgájával, majd hozzáadjuk az áttört túrót, a citrom héját, a sót, és a cukrot. Alaposan kikeverjük, majd a végén lazán belekeverjük a fehérjékből vert habot. A palacsintákat megtöltjük a túróval, feltekerjük és elvágjuk félbe. Egy kisebb ovális tálat vastagon kikenünk vajjal, majd a vágott felükkel felfelé kissé dőlve, lerakjuk a palacsintákat. Az öntetet kikeverjük és a palacsintákra öntjük. Előmelegített sütőben, 200 °C-on kb. 20 perc alatt pirulásig sütjük a töltött palacsintákat. Porcukorral meghintve tálaljuk.







3 megjegyzés:

  1. Hűha, a fotók láttán nagyokat nyelek és még így reggel is simán megennék vagy 3 palacsintát, annyira imádom! :o)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Imádom! Én mindig sütőben sütöm, mert Anyukámtól így láttam anno. Szoktam bele tenni mazsolát is, bár azt nem mindenki szereti, de már aszalt áfonyával is készítetettem. :)

    VálaszTörlés
  3. Ha tudnád, hogy hány éve szemezek ezzel a recepttel, de mindig elodázom, ne kérdezd miért, mert nem tudom rá a választ, majd egyszer rohamszerűen biztos nekiugrom, mert most is, a képeid láttán is, a fél életemet adnám egy-két adagért. De ez már régen is így volt amikor először megláttam Lajos Maritól egy Nők Lapjában :-))))

    VálaszTörlés