"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2015. március 30., hétfő

~ SEGÍTSÜTI 2015. ~ KÓKUSSZAL TÖLTÖTT KEKSZ ~
















 Idén tavasszal is útjára indul a Segítsüti akció, immár 12. alkalommal. Újra fakanalat ragad 30 gasztro-blogger, hogy csodás és nem kevésbé finom sütijeikkel rászoruló gyermekeken segítsenek. A magam nevében nagyon köszönöm és hálás vagyok, hogy részt vehetek ebben a nemes összefogásban. Az idei támogatott, a Borsóházat üzemeltető Borsószem Gyermekfejlesztő Közhasznú Egyesület, és rajtuk keresztül pedig a terápiákon részt vevő sérült gyermekek és családjaik, akik számára nagyon fontos, hogy személyre szabott fejlesztésben részesülhessenek. A fejlesztőközpont számára szeretnének mozgásfejlesztő- és speciális terápiás eszközöket, illetve fejlesztő játékokat beszerezni. Boldoggá tesz, hogy én is részese lehetek és segíthetek, ezzel a finom süteménnyel. Szívem-lelkem belesütöttem, mert segíteni jó és nemes, így a süteményem is még finomabbá vált, még a gondolattól is... A részletek itt olvashatóak: SEGÍTSÜTI 2015.




Arra kérek mindenkit, hogy most az egyszer ne csak nézegesse a finom süteményeket, hanem licitáljon is rá, hiszen csak így tud egy sütemény segíteni. Licitálni a Segítsüti oldalon lehet. Itt megtaláljátok a licit ablakot. Köszönöm a többi 29 blogger nevében is.

A sütemény átvétele: 


Természetesen a licit lezárta után meglesznek a nyertesek, akik elviszik a finom süteményeket. Ezeket a süteményeket újra sütjük és frissen lesznek átvehetőek a megbeszélt időpontban és helyen. Az én süteményemet jellege miatt tudom postázni is, illetve személyesen átadni itt Budapesten. Jó licitálást! 


Hozzávalók a kekszes réteghez: 27 dkg liszt, 2 evőkanál tejpor/ jó hozzá a kávé krémpor is /, 15 dkg vaj, 1/4 mokkáskanál só, 7 dkg cukor, 2 tojás sárgája, 1/2 csomag sütőpor. Töltelék: 1 tojás fehérje, 1 csipet só, 1 kanál tejpor / kávé krémpor /, 8 dkg kókuszreszelék, 5 dkg cukor.


A keksz alapjához összegyúrjuk a hozzávalókat, majd letakarjuk és 20 percet pihentetjük. Míg pihen a tészta, addig elkészítjük a tölteléket. A kókuszhoz hozzákeverjük a tejport, a sót, a cukrot és a tojásfehérjét. Kemény állagú masszát keverünk belőle. 26 db. apró gombócra osztjuk és betesszük a mélyhűtőbe 5-10 percre. Ez után a keksz alapot rúddá sodorjuk és felvágjuk 26 szeletre.






Mindegyik tésztaszeletre teszünk egy kókusz darabot és gombóccá sodorjuk. 



 



 A kész gombócokat tenyérrel kissé ellapítjuk és áttesszük őket egy sütőpapírral bélelt tepsire. 








A sütőt előmelegítjük 175 °C-ra és kb. 15-20 perc alatt világosra megsütjük a töltött kekszeket. Sütés után kissé kihűtjük őket, majd porcukorba meghempergetjük a kekszeket.






 Köszönöm, hogy segíthettem!



4 megjegyzés:

  1. Csodás lehet ez a finomság - nem is véletlen, hogy pályáztam rá
    De csak második lettem :-(
    Ha a nyertes belemegy, elvállalsz vígaszágasnak?
    Hédi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hédi!

      Köszönöm, hogy licitáltál sütire, sajnálom, hogy nem oszthatom el... Nem tudom, mi az a vigaszág, mert most sütöttem először ebben a segítsütizésben. Természetesen igen, elfogadlak. A süti pedig tényleg nagyon finom. A vendég gyerekek pikk-pakk elkapkodták... :o))

      Törlés
    2. Kriszta, néha nézed a postaládádat? írtam neked levelet oda is, FB-ra is. Abból kiderülne, mi az a vigaszág. Kandikó Éva

      Törlés
  2. Szia Kriszta
    Válaszoltam a mailedre.amit április közepên írtál + Facebook üzenetet is írtam Neked. De nem jött válasz tőled :-(
    De ugye lesz nekem finomságos kókuszos sütim?
    Hédi

    VálaszTörlés