"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2018. június 8., péntek

~ NACHOS SAJTSZÓSZ TORTILLÁVAL ~













Ha mozi, akkor nachos. Réges-rég elfelejtettem már a pattogatott kukoricát, a sajtszósz sokkal izgalmasabb eledel a filmnézés közben. Abba a finom, pikáns, olvadozó sajtmártásba olyan jó beletunkolni azokat a ropogós tortilla darabkákat. Imádom. Mivel azért nem járunk sűrűn moziba, a sajtszósz pedig hiányzik egy idő után, kénytelen voltam itthon előállítani őkelmét. Nagy főzőcskét nem akartam csinálni érte, így a lehető leggyorsabb receptváltozatot kerestem meg hozzá. Meg is találtam az alapreceptjét Cinnamon oldalán. Kissé átvariáltam, mert a lapkasajt helyett, vörös cheddar sajtot reszeltem bele. Negyed óra alatt elkészül és állítom, hogy ugyan olyan, mint a mozis verziója.


Hozzávalók egy üvegnyi mennyiséghez: 50 gr. vaj, 2 evőkanál liszt, 300 gr. tej, 4 Medve sajt, 130 gr. vörös Cheddar sajt, 1 mokkáskanál só, 1-1 mokkáskanál piros arany csípős paprika krém, erős Pista, füstös chilis paprikakrém. 


Egy nyeles kis lábasban a vajat barnulásig hevítjük, majd beleszórjuk a lisztet és zsemleszínűre pirítjuk benne. Ez után hozzátöltjük a tejet és állandóan kevergetve, krémessé főzzük. Beledobjuk a kockasajtokat, a reszelt Cheddar sajtot, és összefőzzük az egészet. Jó sűrűnek kell lennie. A végén fűszerezzük, hozzáadjuk a sót és a háromféle paprikakrémet. Megvárjuk, míg egyet rottyan, majd lehúzzuk a tűzről. Kevergetve langyosra hűtjük, majd csatos üvegbe töltjük. Máris ehetjük a friss tortilla chipsszel. Ha marad belőle és besűrűsödik, akkor pár pillanatra megmikrózzuk és máris olyan lesz, mint friss korában. Érdemes megkóstolni, mert tényleg nagyon finom és nem bonyolult.







1 megjegyzés: