"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2018. február 23., péntek

~ KÓKUSZJOGHURT ÁFONYÁVAL ~












Nem tudom elégszer elmondani, hogy IMÁDOM az ÁFONYÁT... Ha nem lenne olyan marha drága, szerintem kilószámra enném nap mint nap. Annyiféle felhasználási lehetősége van, hogy szinte megszámlálhatatlan. Jóban van a joghurtokkal, a csokoládéval, a piskótával és a selymes krémekkel. Szóval igen változatos a paletta ahol élvezhetjük az ízét. Gyönyörű színével viszi a pálmát a gyümölcsök között. Legalábbis nálam. Kedvenc bevásárlómban, a Lidl-ben, akcióssá vált, így gyorsan vettem belőle pár dobozkával. Reggel összedobtam vele ezt a poharas desszertet, így amikor este fáradtan beestem az ajtón, első utam a hűtőhöz vezethetett. A kényelmes fotel máris elnyelt engem, én meg az áfonyás desszertemet... Isteni volt.


Hozzávalók: 250 gr. friss áfonya, 1/2 Bio citrom lereszelt héja és leve, ízlés szerint porcukor / 2-3 evőkanál /, 1 kávéskanál porzselatin + 4 evőkanál víz. Joghurtkrémhez: 450 gr. sűrű görög joghurt, 2-3 evőkanál kókuszreszelék, 1 kávéskanál por zselatin + 4 evőkanál víz, ízlés szerint porcukor / 3-4 evőkanál /. Díszítéshez: áfonya, kókuszreszelék.


Először a porzselatinokat áztatjuk be két kis külön pohárba, hogy legyen idejük megduzzadni. Az áfonyát leöblítjük és egy pár szemet félretéve a díszítéshez, a maradékot bot mixerrel pürésítjük. A gyümölcspüréhez adjuk a citrom levét, reszelt héját, valamint az ízlésünknek megfelelő mennyiségű porcukrot és a megáztatott és mikróban felmelegített zselatint. Elkeverjük és kiadagoljuk 4 borospohár vagy kehely aljába. A poharakat betesszük 10-15 percre a mélyhűtőbe, hogy megdermedjenek. A szoba hőmérsékletű /nem hűtött !/ görög joghurtot tálba öntjük, hozzákeverjük a kókuszreszeléket, az ízlés szerinti porcukrot és megázott, majd mikróban felmelegített zselatint is. Elkeverjük. Mikor a gyümölcspüré kissé megdermedt, rákanalazzuk a tetejére a kókuszos joghurtot és visszatesszük a poharakat a sima hűtőbe a teljes dermedésig. Tálaláskor áfonyát szórunk a desszertek tetejére és szórunk rá egy kevés kókuszt. Hűvösen tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése