"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2017. január 22., vasárnap

~ NARANCSOS KRÉMTEKERCS ~













Mikor a Pinterest-en rápillantottam erre desszertre, azon nyomban beleszerettem. Fogalmam sem volt, hogyan is készül, de már a látványa is levett a lábamról. Desszertet írtam és nem süteményt, direkt, mert ez tényleg nem süti kategória... Egy egyszerű krémes finomság, szinte fillérekből. Főleg, hogy a narancs akciós és azért az alacsony árért is lehet zamatos, lédús példányokat beszerezni. Szóval ez a desszert egyszerűen mennyei. A selymes vaníliás krém, jól passzol a narancszselé citrusos ízével. Így alkotnak egy mesés összhangot. Szólok előre, nem diétás... De kit érdekel?! /...hol van még a strand-szezon... /

Hozzávalók: 7,5 dkg vaj, 3 púpos evőkanál liszt, 6 evőkanál cukor, 6 dl. tej, 1 kiskanál vanília esszencia, 1 csipet só. Zselé: 2 dl frissen facsart narancslé, ízlés szerint / 2-3 kanál / cukor, 1 citrom leve, 1 evőkanál étkezési keményítő. Továbbá: kókuszreszelék.

A vajat egy kisebb lábosba tesszük és felolvasztjuk. Hozzáadjuk a lisztet és kevergetve összefőzzük, mint amikor égetett tésztát készítünk. A tejet kimérjük és habverővel állandóan kevergetve a lisztes vajhoz adjuk. Beleszórjuk a cukrot, a sót és a vaníliát. Addig főzzük, amíg sűrű krémmé nem alakul. 




Veszünk egy tálcát, arra sütőpapírt fektetünk, majd bőven megszórjuk kókuszreszelékkel. 




A forró krémet a kókuszra öntjük, majd egy kanállal elkenjük rajta. Kb. 25 x 35 cm nagyságban.




 Hideg helyre tesszük, hogy megdermedjen. A lábast elmossuk, majd jöhet a zseléfőzés. A narancslevet kimérjük a lábasba, hozzáadjuk a cukrot, a citrom levét és a kevéske vízben feloldott keményítőt. Állandóan kevergetve, sűrűre megfőzzük. Még forrón a dermedt krémalapra öntjük és elkenjük rajta egyenletesen.






Ismét hidegre tesszük, hogy megszilárduljon. Mikor megkötött, szorosan feltekerjük a sütőpapír segítségével és hűtőbe tesszük még egy órára. Tálaláskor felszeleteljük és narancsfilével tálaljuk. De nagyon finom mellé egy-egy gombóc vanília fagylalt is. 





5 megjegyzés:

  1. Különleges, könnyedén elegáns, nekem is megtetszett :D

    VálaszTörlés
  2. Vaníliakrém és narancs... tényleg klassz párosítás! ...és szokás szerint nyálcsorgatóak a fotóid! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Elkészítettem, de sajnos nem lett annyira sűrű a két massza, hogy fel tudjam tekerni tekerccsé. Úgy látszik, nem egyforma az evőkanalunk, mint mérce, pedig a biztonság kedvéért még ráadtam + 1-1 kanállal a lisztből is és a keményítőből. De isteni finom volt az íze! Bekanalaztuk :D Máskor is terítékre kerül ez a finom desszert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a visszajelzést! Én már másodjára csináltam, de most nem feltekertem, hanem félbevágtam a fehér lapot és úgy töltöttem meg a krémmel, mint egy tortát. Így könnyebb és kockára vágható...

      Törlés