"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. október 26., péntek

BOUNTY CSOKI


















Nagyon régen készítettem már Bounty csokit, úgy hogy éppen itt volt már az ideje. Nem kísérleteztem most sem más recepttel, csak és kizárólag, Latsia ötletét használtam fel. Ebben még nem csalódtam. Akár hányszor elkészítettem, mindig osztatlan sikert aratott. Bátran ajánlom kezdőknek is. Csak arra kell figyelni, hogy a formázás után a masszát jól ki kell fagyasztani, hogy a langyos csokiba mártáskor, ne olvadjon meg a forma... Ha betartjuk az utasítást, finom desszertre tehetünk szert...



Hozzávalók 8-10 darabhoz: 1 dl tej, 1 evőkanál gríz, 4 dkg vaj, 4 dkg cukor, 6 dkg kókuszreszelék, 10 dkg csoki olvasztva.



Első lépésben felfőzzük a tejet a vajjal és a cukorral. A grízt és a kókuszreszeléket belekeverjük a forró tejbe és pihenni-hűlni hagyjuk kb. 20 percig. A kihűlt masszát a hűtőbe tesszük dermedni. Én este készítettem el és csak reggel formáztam meg, így biztosan eléggé meg volt dermedve...  Nedves kézzel, téglalapokat formázunk a masszából és utána rácsra téve, bevonjuk a hasábokat az olvasztott-langyos csokival. Sütőpapírral bélelt tálcára rakosgatjuk a kész csokikat és a tetejükre kevés reszelt kókuszt szórunk. Tálalásig hűtőbe tesszük.









Illéskrisz Konyhája


 

17 megjegyzés:

  1. Húha! Imádom. Nekem mondjuk biztos nem lenne ilyen szép a csokimáz. Az valahogy nem az erősségem.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek, ügyesen megcsináltad :)

    VálaszTörlés
  3. Hú ez fantasztikus ötlet!! Lehet ilyet készítek apának a névnapjára!! :) Irtó jól néz ki érzem ahogy roppan a fogam közt! :)

    VálaszTörlés
  4. Ez valahogy elkerülte a figyelmemet Latsiánál, pedig a bounty nagy kedvenc.
    A tieid gyönyörűek lettek! Hétvégén lehet, hogy én is megpróbálkozok vele...

    VálaszTörlés
  5. Erdekes angol neve van ennek a finom csokinal. Nagyon szep a kinezete is ugyszinten. A kokosz fantasztikus benne:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek! Én egy őzgerinc formában készíthető változatot ismerek más összetétellel, de ezek a kicsi szeletek fantasztikusak! :)

    VálaszTörlés
  7. Jaaaaaaaaaaaaaaaaj nekem, elvesztem!!! Éppen próbálom legyűrni a csokoládé utáni sóvárgásomat, és azért sem felállni, és odamenni a szekrényhez, és magamévá tenni egy szeletkét, és akkor ilyen csodát kell itt nálad meglátnom.:))) Most húzok csokit enni, holnap pedig BOUNTY-t gyártok ezerrel.

    VálaszTörlés
  8. Bár nem vagyok kókuszrajongó,de a családnak elkészítem :)

    VálaszTörlés
  9. Imádom, viszem is a receptet:)Szalon cukorkának is elkészíthető lenne nem? Vagy megolvadna a fán a csoki?

    VálaszTörlés
  10. A Bounty a kedvencem:) Szoktam néha napján készíteni, de más recept alapján. Ez is nagyon fincsinek látszik és egyszerű is.

    VálaszTörlés
  11. Tényleg nagyon szép, és biztos finom is. Csak azt szeretném megkérdezni, hány darab lett ebből a mennyiségből?

    VálaszTörlés
  12. Édeskonyha!

    Nem nagy ördöngösség a csokimáz. Csak rácHa rácsra teszed a kókusztömböket, egyszerűen csak rácsorgatod a langyos csokoládét...

    Katalin!

    Köszönöm! :o)

    Barbi!

    Bizony roppan, nagyon fincsi! :o)

    Csiperke!

    Nagyon régi receptje ez Latsia-nak, még a NLC oldalról lestem el tőle...

    Elisabeth!

    Köszönöm! :o)

    Teller-cake!

    Igen, olvastam már a receptjét. Legközelebb kipróbálom azt is. :o)

    Farci!

    Köszönöm! :o)

    Gizi!

    Várom az eredményt! Biztos fog ízleni! :o)

    Rebarbara!

    Biztos örül majd neki a család! :o)

    Kati!

    Ha nem égő mellé kerül és nincs a szobában 30 C fok, akkor nem olvad el...:o)

    Trollanyu!

    Majd megnézem a receptedet, hogy Te melyikkel készíted...

    Maria!

    A hozzávalóknál írtam, hogy 8-10 darabhoz kell ez a mennyiség... Köszi!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szépek! Tavaly karácsonyra készítettem én is hasonlóan. :)

    VálaszTörlés
  14. Minden kókuszosat szeretek! Recept várólistás!

    VálaszTörlés
  15. Szabina!

    Én is tervbe vettem karácsonyra! :o)

    Marisz!

    Ha szereted a kókuszt, biztos fog ízleni!

    VálaszTörlés
  16. De rég készítettem!! Még az nlc-ről van a receptem. A baj csak az vele, hogy kevés lesz belőle. :D Gyönyörű képek! :)

    VálaszTörlés