"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2022. május 12., csütörtök

~ HIDEG EPERKRÉM LEVES ~

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Kaptam gyönyörű epret. Igaz ez még melegházi, de már tényleg édes eper íze van. A felét csak úgy magában megettük, ami pedig megmaradt, abból készült ez a finom kanalazgatni való. Igazából epres madártejet készültem csinálni, de ráakadtam a hűtő mélyén egy bio rizstejszínre. Ezt úgy hozták, nem én vettem, gondoltam felhasználom. Gondoltam előtte inkább megkóstolom, nehogy meglepetés érjen, de azt kell, hogy mondjam, nagyon finom és ízletes. Olyan tejberizs íze van. Kellemesen krémes, selymes és édeskés. Abszolút passzol az eper ízéhez. Természetesen sima tejszínnel és kivitelezhető a recept, akkor egy kevés tejjel kell hígítani, hogy ne legyen túl zsíros. Jól behűtve, remek desszert.


Hozzávalók 4 személyre: 350 gr. eper, ízlés szerint porcukor vagy édesítőszer, 1/2 citrom leve, 400 ml bio rizstejszín / vagy sima tejszín fele tejjel /, 2 tojás fehérje, 2 evőkanál eperszörp, 3-4 evőkanál szeletelt mandula, csipet só.


Az epret szitában alaposan leöblítjük, csumáját kiszedjük. A bot mixer üstjébe szórjuk, hozzáadjuk a cukrot / édesítőszert, a citrom levét és folyékonyra szétzúzzuk az egészet. Az eperszószhoz adjuk a rizstejszín és elkeverjük. Az elkészült szószt kiadagoljuk kis desszertes kelyhekbe. A tojásfehérjét egy csipet sóval ízesítjük és elkezdjük habverővel felverni. Félúton hozzákeverjük az eper szörpöt. Jó keményre verjük fel, hogy szinte vágni lehessen. Vizes kanállal közepes habgaluskákat szaggatunk egy lapostányérra, egyszerre csak 3-4-et és mikróban 20-30 másodperc alatt készre mikrózzuk. A kihűlt habgaluskákat a eperszószra tesszük és megszórjuk a tetejüket a pirított mandulával. Tálalásig behűtjük.
 
 
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése