"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2021. november 14., vasárnap

~ SZILVÁS EGÉSZ DIÓS BEJGLI ~

 















Találtam a YouTube - on egy perzsa nyelven írt receptet, ami egy diós süteményt ábrázolt. Szinte pont olyan volt, mint a mi bejglink, csak ez szilvalekvárral és egész dióval volt töltve. Persze, hogy azon nyomban elraktároztam és arra gondoltam, hogy decemberben biztosan megsütöm majd. Így is lett. Elkészült és jól tettem, hogy nyáron nem voltam rest és előre is gondoltam. Különleges és nagyon finom. Biztos ott lesz majd az ünnepi asztalon. 


Hozzávalók 2 rúdhoz: 300 gr. liszt, 150 gr. vaj, 4 gr. száraz élesztő, 45 gr.cukor, 1 csipet só, 1 tojás sárgája, 1/2 csésze tej. Töltelék: 5 púpos evőkanál sűrű szilvalekvár, 2 csésze egész dió, 4 kanál barna cukor, 1 kávéskanál őrölt fahéj. Lekenéshez: 1 tojás.


A diót száraz serpenyőben megpirítjuk, héját nagyjából ledörzsöljük. Kihűtjük. A tészta hozzávalóit egy tálba mérjük és sima tésztát dagasztunk belőle. Fóliába csomagoljuk és egy éjszakára, vagy két órára a hűtőbe tesszük pihenni. Mikor a tészta pihent, ketté vágjuk, majd egyenként kb. 20 x 25 cm-es lappá kinyújtjuk. A kinyújtott tésztalapra rákenjük a sűrű szilvalekvárt, megszórjuk a cukorral, a fahéjjal és kirakjuk a nagy szemű dió szemekkel. 









                   A tészta két szélet behajtjuk, majd feltekerjük.





 A kész tekercseket át tesszük egy sütőpapírral bélelt tepsire. Először a tojás sárgájával kenjük le, megvárjuk míg megszárad, majd lekenjük a fehérjével is. 180 C°- fokos sütőben, szép pirosra megsütjük. Kihűtve szeleteljük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése