"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2019. szeptember 17., kedd

~ HAGYMÁS ROSTÉLYOS ~










Ma reggel olvastam egy cikket, hogy valaki "mindenmentes"! reggelit fog magának készíteni. Na, az vajon milyen lehet? Egy tál jégkocka? Mindenmentes... Én ettől kapok frászt. Kövezzetek meg, de nekem ez egy orbitális baromság. Eleve ilyen nincs. Szerintem... Hacsak nem fényevő a delikvens. De mielőtt megint kiakadnék ezen, hoztam én is egy "mindenmentes" /hazugságmentes/, igazi ütős kaját. Egészségesen élők most lapozzanak, sajnos ez nem nekik való. Tele van fehérjével, szénhidráttal, zsírral és kalóriával. Sajnos. Viszont baromi finom. Ennyi. Csekkoljátok és kóstoljátok.


Hozzávalók: 4 szelet kb. 250gr.-os marha rostélyos vagy hátszín, só, őrölt fekete bors, 4 kanál mustár, 4 kanál olaj, 4 fej vöröshagyma, 50 gr. vaj. Továbbá: liszt, olaj, vajas burgonyapüré.


 A hússzeleteket sózzuk-borsozzuk és mustárral megkenjük. Egy tálba tesszük őket és meglocsoljuk az olajjal. Lefedjük és egy éjszakán át pácoljuk. Másnap a hagymákat megpucoljuk, felkarikázzuk, majd karikákra szedjük. Lisztben megforgatjuk őket és forró olajban pirosra-ropogósra kisütjük. Sütés után papírtörlőre szedjük őket és melegen tartjuk. Egy nagyobb serpenyőbe kevés olajat forrósítunk, beledobjuk a vajat és amikor felhabzott, beletesszük a pácolt hússzeleteket sülni. 4-4 perc alatt, félidőben megfordítva, pirosra sütjük benne a húsokat. Mikor megsültek, a tetejükre halmozzuk a sült hagymakarikákat és a vajas burgonyapürével forrón tálaljuk az ételt. Ennyi. Se több, se kevesebb... Isteni!










2 megjegyzés:

  1. Lányom Waldorf iskolába járt, ahol az ünnepségekre, alkalmakra mindig a szülők viszik a házi süteményt. Mindenféle feliratok minden tálca mellett, hogy tojásmentes, lisztmentes, tejmentes, stb. ez rendszeres volt. Én az írtam az enyémre: Minden van benne, de finom.

    VálaszTörlés