"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2018. december 4., kedd

~ DIABOLÓ ~













Itt volnék...ismét. Egy kis technikai szívzűr után újból feléled a konyhám. Rengetegen írtatok nekem, hogy hova lettem, mit történt velem. Köszönöm a sok aggódó levelet, jól esett, hogy hiányoltatok. Minden a régi, ott folytatom ahol abba hagytam. A Karácsony közeledtével sokunkban felmerül a kérdés: Milyen finomság kerüljön az ünnepi asztalra? Az aprósütemények beláthatatlan sora készül ilyenkor, így egy halhatatlan darabját hoztam most nektek: Non plus ultra. Vigyétek, egyétek!


Hozzávalók kb. 35 darabhoz:


150 gr. liszt, 120 gr. hideg vaj, 1 tojás sárgája, 1 csomag vaníliás cukor, 2 kanál cukor, 1 csipet só. Hab: 1 tojás fehérje, 50 gr cukor, 1 csipet só. Töltelék: sárgabaracklekvár.


A tészta hozzávalóit tálba mérjük és gyors mozdulatokkal sima tésztát gyúrunk belőle. Fóliába csomagolva, betesszük a hűtőbe fél órára kifagyni. Mikor lehűlt a tészta, lisztezett lapon 2-3 mm vékonyságúra kinyújtjuk és 3 cm átmérőjű kerek szaggatóval, korongokat vágunk ki a tésztából. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk az apró kerek kekszeket.  A megmaradt tojásfehérjét a cukorral és a csipet sóval nagyon kemény habbá felverjük, majd csillagcsöves nyomózsákkal, habsipkát nyomunk a kekszek tetejére. 180 °C-fokos sütőben 8-10 perc alatt kisütjük a kekszeket. Rácsra téve kihűtjük a kekszeket, majd házi baracklekvárral egyet-egyet összeragasztva, elkészítjük a töltött kekszeket.






2 megjegyzés:

  1. Drága Kriszti! Örülök nagyon, hogy megjöttél, szinte minden nap néztem a blogodat, úgyhogy most nagyon-nagyon meglepődtem, hogy tényleg visszajöttél!!! Egyik nap is gondoltam ám rád, a Lidl valami receptpályázatot írt ki, légyszíves nézz utána - hátha megint! Tudod, neked mindig sikerül! Ez a férjem szlogenje volt nagyon sokáig, de nekem mindig nagyon jólesett. Üdvözlettel: Bakonyiné Ibolya

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy újra itt vagy!! :))

    VálaszTörlés