"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2018. április 11., szerda

~ ROPOGÓS TÖNKÖLY BUCI ~



















Teljesen véletlenül lett "öreg" tésztám. Régóta terveztem, hogy kipróbálom vele a kenyérsütést, de valahogy állandóan meghiúsult a megvalósítása. Két napja bedagasztottam egy adag kenyértésztát, hogy majd gombás bucikat gyártok belőle, aztán nem jutott rá az időmből. Kidobni nem akartam, ezért lefedtem egy tálba és bezsuppoltam őt a hűtőbe. A tészta pedig csendesen elvolt pár napig a hűtő mélyén. Szinte majdnem el is felejtkeztem róla, amikor ma reggel, kissé kicsúszott a joghurtos poharak tetejéről, mondván szól, hogy itt vagyok... Szóval így lett nekem mára öreg tésztám. Tettem hozzá langyos vizet, még lisztet és újra bedagasztottam az egészet. Ilyen csodaszép bucik sültek ki a "vén" tésztámból...


Hozzávalók az öreg tésztához: 250 gr. tönköly liszt, 1/3 kocka friss élesztő, 120 gr. langyos víz, 1 kávéskanál cukor. Továbbá: 250 gr. tönköly liszt, 50 gr. tej, 100 gr. langyos víz, 40 gr. puha tea vaj, 1 csapott evőkanál só. 


Az öreg tészta hozzávalóit tálba tesszük és nagyjából összeállítjuk ragacsos tésztává. Műanyag, jól záródó dobozba tesszük és betesszük a hűtőbe 1-2 napra pihenni. Mikor sütnénk vele, akkor hozzáadjuk a további hozzávalókat, hólyagos, simára kidagasztjuk a tésztát, majd letakarva, meleg helyen a duplájára megkelesztjük. A megkelt tésztát lisztezett gyúrólapra borítjuk, ujjnyi vastag téglalappá kinyújtjuk, majd egy éles késsel kb. 8-10 cm-es csíkokra felvágjuk. A csíkokat feltekerjük. A kész bucikat egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk és a tetején vágást ejtünk.






A sütőt előmelegítjük 180 °C-fokra, aljába teszünk egy tálka vizet, majd ha felforrósodott a sütő, a bucikat betesszük sülni. Kb. 25-30 perc alatt, világos, ropogósra megsütjük őket. Tea vajjal, mézzel a legfinomabb...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése