"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2013. július 17., szerda

TIGRIS KENYÉR















Eléggé "vadra" sikerült szerintem ez a Tigris kenyér... Ő nem harapott, csak mi. Nagyot, bele... Hihetetlenül ropogós és nagyon finom. Egyszer sütöttem már belőle zsemléket, úgy hogy onnan jött az ötlet, a kenyérhez. Így is finom, sőt! Tea vajjal, mézzel és hideg tejjel egyszerűen fenomenális volt. Az alap recept a Zsúrkenyér receptje volt, csak a tetejét kellett elvarázsolni egy kis "maszlaggal"... 


Hozzávalók: 80 dkg sima liszt, 1,5 bögre langyos víz, 1/3 kocka friss élesztő, 1/2 dl langyos tej, 1 csapott evőkanál cukor, 1 evőkanál só, 2 evőkanál vaj, 3 evőkanál tejpor.
Tetejére: 1/2 csésze meleg víz, 1 kávéskanál cukor, 1 mokkáskanál só, 1 evőkanál olaj, 1/2 csomag száraz élesztő, 1 csésze kukorica liszt. Tejföl sűrűségűnek kell lennie...


Az élesztőt felfuttatjuk a tejben egy csipet cukorral. A lisztet tálba szitáljuk, közepébe mélyedést készítünk. A mélyedésbe öntjük a felfutott élesztőt és a többi hozzávalót. Alaposan kidolgozzuk a tésztát, hogy jó rugalmas és sima legyen. Ezután olajos kézzel átsimogatjuk, majd letakarva, meleg helyen 1 órát kelesztjük. Mikor megkelt, lisztezett lapon finoman átgyúrjuk a tésztát, majd ketté osztjuk. Oválisra nyújtjuk őket, majd feltekerjük. A kenyerek végeit összecsípjük. Éles késsel bevagdossuk a kenyerek tetejét, majd áttesszük őket egy sütőpapírral bélelt tepsire. A tetejére szánt hozzávalókat kikeverjük, majd jó vastagon megkenjük a kenyerek tetejét. A sütőt előmelegítjük 180-200 C-fokra és teszünk az aljába egy tálba vizet, hogy majd gőzben süljön a kenyér. A kenyereket kb. 20-25 perc alatt szép pirosra, ropogósra kisütjük. Kihűtjük, majd frissen tálaljuk. Kiváló reggeli vagy vacsora hozzávaló...







Illéskrisz Konyhája

12 megjegyzés:

  1. Csodaszép ez a kenyér!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű lett a kenyered, vad vagy sem, szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép:) Sajna lemondtam a kenyérről a diétám miatt, de azért néhanapján nagynéném házikenyerét megkóstolom:)

    VálaszTörlés
  4. Annyira szép lett ez a minta, hogy még egy valódi tigris is megirigyelhetné. Friss, ropogós, illatos kenyér csupa földi jóval megspékelve. Nyammmm ...

    VálaszTörlés
  5. Csodás lett a kenyérke:) Különben UK-ban átkeresztelték zsiráf kenyérre, egy 4 éves gyerek írt levelet, hogy szerinte jobban hasonlít a zsiráfra, mint a tigrisre és ennek hatására megváltoztatták a nevét, nekem ez nagyon tetszett:) Nem nagyon értettem a FB-on ezt az ügyet a névvel kapcsolatban, nem mindegy, a te kenyered, úgy hívod, ahogy akarod:)

    VálaszTörlés
  6. Okki!

    Köszönöm! :o)

    Judit!

    Köszönöm Neked is! :o)

    Kati!

    Elismerésem a kitartásért, amiért nem eszel kenyeret. Nekem nagy erőfeszítésembe kerülne... :o)

    Nea!

    Köszi! A névvel kapcsolatban kerekedett egy vita is, de kit érdekel. :o)))

    Trollanyu!

    Tényleg van benne valami zsiráf is... Most hogy mondod! Hát a FB.-on lévő vitára nem mondok semmit... Úgy is tudod mit gondolok erről. :o)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon különleges mintáju kenyér. Erröl már hallottam, és láttam a food blogokon, de a tiéd sokkal szebb, és igazán finom, az biztos!

    VálaszTörlés
  8. Én mostanában fedeztem fel a tigris bagettet itt Szegeden a Tescoban. Tudom, az nem érhet nyomába a kenyerednek, de a tetején a kencében én a szezámmag illatát és ízét érzem. Lehet, hogy tévedek? (Arra, hogy kenyeret süssek, még nem mertem vetemedni és szerintem ez így is marad egy ideig...)
    Honnan tudtál ilyen aranyos kis tejes kannát szerezni? Esküszöm, lelki szemeimmel látom ahogy belemérik a fél liter tejet :).

    VálaszTörlés
  9. A legeslegjobb kenyér recept, amit eddig elkészítettem. Köszönöm a feltöltést :)

    VálaszTörlés
  10. Imádom a kenyereidet és a kifliket. Ez a tigris kenyér pedig gyönyörű :)
    Hétvégére megsütöm...már nagyon várom hogy megkóstolhassam :-D
    Köszönet a sok szép receptért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik és hogy elkészíted! Remélem fog ízleni. Köszi!

      Törlés