"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2012. november 23., péntek

FAHÉJAS RÚD

















Ritkán sütök fahéjas dolgokat, mert a párom egyenesen utálja ezt a fűszert. Szerintem a világ másik végére el lehetne zavarni, a kaporral együtt... Pedig szerintem a fahéj zseniális ízesítő. Nem csak a kelt tésztákban kitűnő, hanem most már óvatosan a húsos ételekbe is becsempészhető. Lásd Trollanyu húspogácsáját... Szóval, most hogy ilyen külön-külön kalácsot sütöttem, a felébe igen is fahéjat tettem. És milyen jól döntöttem. Nagyon finom volt. Mondjuk a kakaós is ütötte mércét. Ropogós volt és mennyei. Ahogy jól megsült, az alja mintha karamell ízű lett volna... A tésztája, a Csokis rózsa mintájára készült, de leírom ide is...



Hozzávalók: 43 dkg liszt, 1,5 dl langyos tej, 1/4 kocka friss élesztő, 5 dkg olvasztott vaj, 1 tojás, 5 dkg porcukor, 1/2 mokkáskanál só. Töltelék: 5 dkg vaj vagy margarin,  fahéj / vagy keserű kakaópor, cukor. Lekenéshez: 1 felvert tojás.



A tészta hozzávalóiból lágy kelt tésztát dagasztunk, majd letakarva, meleg helyen a duplájára kelesztjük. Mikor megkelt, lisztes alapra borítjuk a tésztát, és vékony téglalapra kinyújtjuk. A vajjal egyenletesen megkenjük, majd kőrkéssel felvágjuk 10 hosszanti csíkra. Minden csíkot megszórunk fahéjjal és cukorral. A csíkokat félbe, egymásra hajtjuk. Éles késsel egyenlő távolságra, 3 bemetszést ejtünk a függőleges csíkokon. Fentről elkezdjük a csíkokat átbújtatni a lyukakon.













Mikor mindegyikkel megvagyunk, átemeljük őket egy sütőpapírral bélelt tepsire. A fahéjas rudakat átkenjük a felvert tojással és mehetnek az előmelegített sütőbe. 180 C-on, kb. 15-20 percig sütjük. Szép pirosnak, ropogósnak kell lenniük. 










Illéskrisz Konyhája



11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett és én imádom a fahéjat!

    VálaszTörlés
  2. Nem kérdés, hogy ez nálunk semmi perc alatt lefogyna. Ahogy Nagyfiút ismerem! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Szépséges és én is imádom a fahéjat:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Én is a kakaósra szavaznék! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik ez az édesség, főleg, hogy én egyenesen imádom a fahéjat. Gyorsan el is raktározom magamnak a receptet!:)

    VálaszTörlés
  6. Szinte érzem az illatát, mikor a képekre nézek!:-) Jövőhéten megsütöm majd a sulisoknak uzsonnára.:-) Ismételten köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  7. Hú,ez nagyon jó pofa, és én is nagyon szeretem a fahéjat :)

    VálaszTörlés
  8. Lányok!

    Köszönöm a hozzászólásokat! Annyira finom, hogy most dagasztottam be reggelre a következő adagot. Megpróbálom még vékonyabbra nyújtani, hogy jó ropogós legyen. Tényleg fincsi! :o)

    VálaszTörlés
  9. Fahéj nekünk is jöhet minden mennyiségben! Tuti elkészítem én is, majd beszámolok! ;-)

    VálaszTörlés
  10. Akarom, akarom! Így fahéjjal, ropogósan!! Tuti megcsinálom!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon csinos darabok lettek. Mennyei az illata a fahéjas sütiknek, már sütéskor elvarázsolják az ember érzékszerveit. Alig bírom kivárni, hogy kisüljenek, szinte azonnal beleharapnék. Ebből is bevállalnék egyet most, látszik, hogy tényleg milyen ropogós és finom. Én a szerecsendióval vagyok úgy, hogy ki lehetne űzni vele a világból.

    VálaszTörlés