"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2010. október 19., kedd

HUMUSZ

Avagy Csicseriborsó paszta. Egyre jobban, beljebb és beljebb merészkedek a gasztronómi a kifürkészhetetlen bugyraiba, más-más kultúrák és ételek világába. Néha már annyira megszokott a jó magyar, fűszeres, pirospaprikás ételek ízei, hogy kell párszor elcsábulni más étkek után. Így történt, hogy kislányom Katolikus ovijában, egy szülői értekezés alkalmával, "konyhaváltás" címén, megvendégeltek minket pár falatra a leendő konyha jóvoltából. Na, itt estük szerelembe, én és a csicseriborsó. Előtte persze azt sem tudtam, hogy mi fán terem ez a valami, akkor meg kénytelen visszafogva, óvatosan pillákat remegtetve nyúltam egymás után a kis kenyérkockák után a rajtuk elterülő nagyon finom krémmel. Rögtön megbíztam a dadusnénit, hogy feltétlen szerezze be nekem a receptet. Meg is történt. Persze mire ő boldogan lobogtatva megszerezte az irományt, addigra én  már a neten, ki is kerestem a szerelmem elérhetőségét.....Azóta rendszeresen találkozunk a konyhámban.



Hozzávalók: 1 doboz csicseriborsó konzerv, 1-2 gerezd fokhagyma, 1 dl oliva olaj, 1/2 dl víz, só, bors, 2 evőkanál Tahini /szezám paszta /, 1/2 citrom leve. A csicseriborsóról leöntjük a levét és tiszta vízzel átöblítjük. Minden hozzávalót hozzáadunk, majd  botmixer segítségével sima krémmé pürésítjük. Málytányérba tesszük, tetejére oliva olajat csepegtetünk és pirospaprikával díszÍtjük. Piritóssal tálaljuk.

Tahini paszta készítése: Nem minden sarkon árulnak készen kapható Tahini pasztát / szezámkrém/, ezért házilag is könnyen elkészíthetjük. Egy adag / 2-3 evőkanál /Tahini pasztához a következő alapanyag szükséges: 5 dkg szezámmag, 3 evőkanál oliva olaj, pár csepp citromlé, só, 1 gerezd fokhagyma. a szezámmagot kávédarálón alaposan, szinte krémesre daráljuk, majd hozzákeverjük a többi hozzávalót. És máris kész a házi Tahini paszta.....











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése